Pess skrev 2015-01-14 16:11:18 följande:
Ja alltså, jag förstår att det kan vara ett stort irritationsmoment för inbjudna, personligen skulle jag tycka det var jätteroligt att planera min outfit utefter t ex specifika färger, men Ja, jag inser att det inte är jättehyfsat. Och färgvalen spelar för min del, till skillnad från min sambos åsikt, ingen roll, sålänge man håller sig borta från de tre färgerna jag uppgav ovan.
Ja, jag har också läst den artikeln med Magdalena, men även om hon vet vad hon snackar om, osv, så tycker jag att det är lite väl provocerande att dyka upp så på ett bröllop, då det ändå är välkänt vad det "ska betyda"! :)
Men för att undvika att folk kommer och flashar sina tits&ass på mitt bröllop, är det oförskämt att nämna att man önskar sina gäster att ha en klädsel som passar i kyrkan? Det kan ju mer vara en hint om att det är ett kyrkligt bröllop och inte borgerligt? Inte menat att vi vill se ett gäng nunnor med huckle, men det tror jag inte våra gäster hade misstolkat det som :)
Alltså så här är det : Klädkoden anger nivån på tillställningen. Ni kan skriva klädsel frack och gifta er i en kohage eller skriva valfri klädsel och gifta er i kyrkan...
Det handlar inte om hur ni gifter er utan vad ni skriver som klädkod. Klädkoden anger hur ni vill att gästen ska klä sig.
Har man förstått hur klädkoderna fungerar så kommer gästen som ni skrivit. Klädsel kavaj innebär en viss nivå på klädseln och man kan alltså därför inte komma med korsett och kortkort.
Vill ni vara säkra på att gästerna förstår klädkoden kan ni i inbjudan lägga till exempelbilder på hur klädsel kavaj ser ut eller länkar till nån sajt som beskriver dom olika klädkoderna - tex just här på bröllopstorget.
"klädsel: Kavaj
Vid frågor om kläder eller annan information så finns det på brö
llopstorget.se eller ring vårat värdpar på telefon 08333434"
Så länge du inte har ett temabröllop med specifika klädselkrav tex medeltidsbröllop eller att alla måste ha något grönt på sig så får man itne skriva annat än dom klädkoder som finns.