Inlägg från: VinterBrud2015 |Visa alla inlägg
  • VinterBrud2015

Hur viktigt för dig?

Vi har inte bestämt hur vi ska göra än, det är ett av våra största bekymmer inför bröllopet faktiskt. Jag vill gärna behålla mitt efternamn (inte jättevanligt men inte heller unikt, ca 2000 i sverige) då jag har en stark relation till det och dess historia. Min sambo vill inte behålla sitt son-namn. Så det hela hade ju kunnat vara ett lätt beslut om det inte var så att min sambo tycker att hans förnamn inte passar ihop med mitt efternamn, att det är svårt att uttala tillsammans. Han har en poäng i att det blir lite av en tungvrickare och jag vill verkligen inte att han ska ta ett namn han inte är bekväm med, även om jag tror att det kanske är lite av en vanesak också.

Så nu är frågan om vi ska hitta på ett nytt namn, vilka båda tycker känns lite konstigt. Behålla våra egna namn vill vi inte heller. Möjligtvis skulle vi kunna tänka oss att ta något annat namn som finns längre bak i släkten men det är inget av de namnen som känns självklara heller. Vet verkligen inte vad vi kommer heta..

Svar på tråden Hur viktigt för dig?