Förlovning och/eller frieri
En del av dom har dock börjat ändra sig nu på grund av att dom sitter mer vid internet och har sett hur många andra gör. Ibland blir vi påhoppade på olika sociala medier av människor jag och/eller dom känt länge där dom nästan hånar oss för att det inte lett till äktenskap på en gång. Första gången det hände blev jag jätte chockad eftersom förlovningen faktiskt "i min värld" leder till äktenskap fast nått/några år senare. Så slutmålet eller vad man ska kalla det är ju detsamma som för alla andra.
Men har man inte råd eller tiden inte känns rätt för att gifta sig just då så tycker inte jag att det är fel att vara förlovad i några år tills "frieriet/äktenskapsfrågan" ställs.
Det blir ju lite som ett symboliskt frieri som startar vägen mot bröllopet och äktenskapet. Hur kan det inte vara lika fint som en frieriförlovning? För många drömmer ju om frieriet/samtalet även om dom är förlovade. Jag vet inte hur det är för andra men jag vill ha någon form av "frieri" innan blir gift.
Det är så himla fint när frågan "ska vi inte ta och gifta oss" ställs i den mest vardagliga formen för det speglar ju ofta paret i sig. Romantik finns ju i vardagen om man kan se den.