• Haaby

Säljes: Vimplar i gjuteväv

Säljer hemgjorda vimplar i gjuteväv :) 

1. Fru & Herr (hängde bakom oss i festlokalen)
    2. Herr & Fru (användes till fotografering)
    3. Love is sweet (hängde ovanför dessertbordet)

Vimplarna kostar 30 kr/st och jag skickar dom gärna på posten (men mottagaren får då betala frakt).

Annars finns de att hämta i Växjö (går ev. att ordna Linköping också om så önskas) :)

• Svar på tråden Vimplar i gjuteväv
  • Haaby

Tack! :) 
    Fru&Herr är ca 1,2 m från första till sista bokstav :) Varje vimpel är ca 26 cm hög. 

• mtep

Jag är med nyfiken hur de är gjorda. Ser himla fina ut!

• Haaby

Jag gjorde själva vimplarna av gjuteväv (dubbelt lager, så att en flärp kan hänga på ena sidan av snöret och den andra flärpen hänger på andra sidan)
    Sen klippte jag ut bokstäver  i vanligt vitt bomullstyg och klistrade på med textillim :) Spetsen klistrade jag också på med textillim :)
    Klart! :)

• MariaMerry

Åh kanon! Då ska jag försöka få ihop några till vårt stundande bröllop :) tack!

• AnnikaSthlm
    MariaMerry skrev 2014-12-29 04:17:55 följande:

Åh kanon! Då ska jag försöka få ihop några till vårt stundande bröllop :) tack!

När gifter du dig? Jag har köpt vi "Fru och herr" + "Herr och fru" och gifter mig 16 maj. Om du vill kan du få köpa dem av mig direkt efter (om du nu har bröllop senare)
  • MariaMerry
    AnnikaSthlm skrev 2014-12-29 14:44:41 följande:
    När gifter du dig? Jag har köpt vi "Fru och herr" + "Herr och fru" och gifter mig 16 maj. Om du vill kan du få köpa dem av mig direkt efter (om du nu har bröllop senare)
    Åh jag gifter mig redan nu den 7 februari! Men det var väldigt snällt tänkt av dig i alla fall :)

Jag får väl försöka mig på att sy hehe
  • Ulrica Starck

Hej, 

Gör du fortfarande de fina vimplarna i gjuteväv?
    Om du gör det skulle jag gärna vilja beställa en "Love is sweet" och en "Herr & Fru".

Vi ska gifta oss den 29 augusti och bor i Linköping. 

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
    Ulrica Starck

Svar på tråden Vimplar i gjuteväv