• kingpin

Två olika idéer

Hej!

Jag har tänkt fria till min sambo på vår gemensamma födelsedag (båda fyller 13 dec) och har två olika idéer.

Den ena är att ställa två glas champagne, en röd ros och en ask med ringen i kylskåpen och sen be henne hämta ett glas cola åt mig. När hon öppnar kylskåpsdörren ser hon champagnen, rosen och ringen istället.
    Kan det vara något? Enkelt att utföra. Funderar även på att smygfilma det hela med mobilen för att föreviga hennes reaktion :)

Den andra idén är lite svårare att genomföra. Hennes mormor (som tyvärr gick bort för några år sedan) stod min sambo väldigt nära. (hon har ordet mormor tatuerat på kroppen). Vi bor i en stad ungefär 10 mil ifrån hennes mormors grav och ingen av oss har körkort. Jag har själv aldrig varit vid graven men hon har berättat att hon brukar åka dit och ta med kaffe och sätta sig vid graven och prata med sin mormor, eftersom de ofta satt och pratade över en kopp kaffe när hennes mormor levde. Eftersom hennes mormor betydde så mycket för henne har jag en idé om att fria vid hennes grav. 
    MEN, det finns några hinder. Hur får jag henne dit på vår födelsedag utan att det är suspekt? Ska man bara åka över dagen? Våra familjer kommer vilja fira oss så vi kan inte bara åka hur som helst. 
    Även om jag lyckas lösa det så funderar jag på om det är så romantiskt att fria på en kyrkogård? Jag tycker tanken på att fria och låta hennes mormor "vara med" är romantisk eftersom hennes mormor betydde så himla mycket för henne. Men är det inte väldigt makabert att fria på en kyrkogård?

Vad tycker ni? Har ni några tips, tankar, idéer kring detta så dela gärna med er! 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Två olika idéer
  • kingpin

Tack för tankarna och tipsen!

Det där med att åka till graven med ett inbjudningskort gillar jag starkt! 

Har funderat på frieriet och är fortfarande ambivalent men försöker komma på andra platser än hemmet att göra det på. Hon har sagt att hon inte vill göra en stor sak inför en massa folk utan det ska vara mysigt och bara vi två. Så jag funderar på att ta henne till parken där vi kysstes för första gången. Vad tror ni om det?
    Kanske ta mig dit en stund innan och sätta upp en lapp där det står "vill du gifta dig med mig?" och be henne läsa lappen och när hon läst den och vänder sig om står jag på knä med ringen. Kan det vara något?

Såg även en kul grej på facebook där en kille hade kontakta Coca Cola och bett dem skriva ord på flaskorna istället för namn (dela en coke med...kampanjen) så han hade fyra flaskor i kylskåpet som bildade Will You Marry Me? Lite svårt att genomföra men det var kul att se :)

• kingpin

Eller så kan jag skaffa en stor kartong, slänga i en massa tidningspapper och längst ner på botten är asken med ringen. Tänkte eftersom jag ska fria på vår födelsedag.

Som ni märker har jag massvis idéer och det är svårt att bestämma mig. Kommer på nya saker hela tiden. Är så jäkla ambivalent. :p

• kingpin
    Lenblo skrev 2014-09-20 18:14:03 följande:
    Du kan väl trycka ut egna etiketter på datorn och limma på själv?

Ja fast det blir inte så snyggt tror jag. Eller så kan jag köpa en med mitt namn och en med hennes. 

• kingpin

Ny idé!
    Har pratat lite löst med henne om förlovning och hon säger att hon vill att det ska bara vara vi två, så inte på en restaurang bland folk eller nåt sånt utan helst i hemmet.

Hon älskar prinsesstårta så jag funderar på att köpa en där det står "Vill du gifta dig med mig?" på tårtan.

Vad tror ni om det? :)

Svar på tråden Två olika idéer