SilverMia08 skrev 2015-07-28 14:34:03 följande:
Det blir alltid svårare när det rör ens föräldrar och det låter som att din hen inte mår bra nu (kanske även har en längre historia med sjukdomsbild?) och ett uttalande som det du beskriver... Stackars dig!
När hen säger så och ger hotet att det sista blir ditt bröllop - har du frågat varför och försökt få ett svar? Eller är det bara ett (dumt) uttryck för att höras (lite ropa varg om du förstår hur jag menar?) då hen är deprimerad och då är det kanske svårt att se lyckan för sitt barn när allt i livet är målat i nattsvart för hen själv?
Skriv av dig, det är väl därför vi alla är här så be inte om överseende - vi förstår dig och stöttar dig!
Nja, finns ingen sjukdomsbild utan hen har avskärmat sig och det har lett till att hen beter sig på det här sättet, sen har det väl som allt annat en grund i något, kanske i något som har hänt i tidigare år, men inget jag kan sätta fingret på.
Ja, har såklart ifrågasatt det hen har sagt och det kan mycket väl vara så att hen bara ropar varg...anledningen är att hen anser att det inte kommer finnas någon plats för hen i mitt liv längre när jag nu väljer att dela (förhoppningsvis) hela mitt liv med en annan person.
Under två dagar mådde jag så illa, att jag kunde gå in i duschen och panik/ångestattacker, otroligt att man kan vara så sårad och känna sig så ynklig för ens förälders beteenden. Har nu haft betydlig mindre kontakt vilket gör att jag mår bättre men det är inte lösningen, å andra sidan...vad är lösningen?
SilverMia08 skrev 2015-07-28 14:34:03 följande:
Då hen inte är elak i sig men det kan bli väldigt fel i större sociala sammanhang och folk runtomkring vet inte om detta och det kan bli väldigt spänt...
Det får bli en överraskning och min m2b är stöttande och det viktigaste är att han inte tar illa vid sig om hen slänger ur sig något hen inte menar...
(Och jag kommer ha ångest tills hens tal är över och sedan hoppas jag att vinet har lugnat mina nerver så jag kan släppa hen och dansa och ha kul istället oavsett om det kommer något politiskt inkorrekt)
Jag hoppas att allt går bra för dig med, det är i slutändan så att man kan inte stå för sina föräldrars handlingar, man har inget ansvar. Är det så att något går åt skogen, ja då gör det väl det, men man får inte låta det förstöra...lättare sagt än gjort dock!
LinskyLou skrev 2015-07-31 19:11:21 följande:
Jag har lite ångest över att min blivandes före detta bästa vän ska slänga ur sig något idiotiskt på bröllopet då det skurit sig mellan min m2b och fd bästisen... Bästa vännen är en idiot och jag vill egentligen inte ens att han och hans fru ska komma på bröllopet då han betett sig så illa... Men men...
Varför drar ni inte tillbaka hans inbjudan? Det är väl en sak om det är ens föräldrar...men vänner? Är det så att din m2b vill ha fd vännen där?