Inlägg från: Leeona |Visa alla inlägg
  • Leeona

Bröllop utan gäster

Hej!
    Jag och min sambo firar tio år nästa höst. 
    Därför känns det som ett perfekt tillfälle att gifta oss. Dessvärre har vi inte ekonomi till ett stort bröllop.
    Jag tycker det känns svårt att välja bort folk som inte får komma därför funderar jag nu på om kanske ska gifta oss utan gäster. 
    Tanken på det känns som en befrielse. Vi vill gärna gifta oss nästa år och då skulle detta kunna funka.
    Däremot är det vissa saker som blir till stora frågor.

Tex.
    Med eller utan våra två barn? De är nästa år 7 & 4 år. 
    Hur gör man med fotografering? 
    När själva vigseln är över, vad gör man då? Att sätta sig på en resturang med bröllopskläder känns inte så kul.

Hade vi gift oss utan barnen, hade vi kunnat bo på hotell en helg. Tex på Ystads saltsjöbad och tagit ett spa paket. Eller liknande. 
    Det känns inte så kul för barnen. 
    Så om vi ska ha barnen med oss, hur gör vi det till en bra upplevelse för dem? 

Alla tips och råd är välkomna.
    Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Bröllop utan gäster
  • Leeona

Tanken på att alla ska titta på oss gör mig jättenervös så därför känns detta som ett bra alternativ för oss. 

"Problemet" med att bara bjuda de närmsta är att jag har fyra syskon som har sina respektive och barn.
    Min sambo har två syskon som inte har varken respektive eller barn.
    Ska vi då ta med våra syskon så blir det genast dyrare och mycket mer folk.
    Om vi då "bara" tar med våra föräldrar så känns det tråkigt för min svärfar kommer tyvärr inte kunna närvara och då känns det dumt att alla är med utom han.
    Sen är jag helt övertygad om att min sambos syster kommer bli väldigt sur om inte hon får vara med. 
    Men visst hade det vart ett bra alternativ just det här med barnen tex, att det finns någon som tar hand om dem under tiden.  
    Det allra enklaste hade vart att inte ta med barnen alls. Att bara jag och min sambo gör detta tillsammans.
    Hade vi inte haft barnen hade det inte vart något problem.
    Ett bröllop är ändå en stor sak oavsett om det är stort eller litet.
    Så frågan är om vi vill ha ett romantiskt bröllop eller ett mer "barnanpassat" bröllop.
    Att fördriva kvällen utan barnen är inte så svårt, däremot blir det mycket svårare om de ska vara med. 

• Leeona

Jo det känns nästan som att det är vårt bästa alternativ. 
    Hade barnen vart äldre hade det var lite lättare. Är vi dessutom helt själva så är det ingen som kan bli arg. 
    Eller ingen som borde bli arg. 

Vi får väl ta oss en funderare helt enkelt Skrattande

• Leeona

Jag räknar med att en hel del kommer bli sura, men så får det vara.
    Vill de inte stå för ett stort bröllop får de nog stå ut med att vi gör det bara vi två Flört

Svar på tråden Bröllop utan gäster