Inlägg från: Plättis |Visa alla inlägg
  • Plättis

Bröllop utan gäster

Vi kommer också ha ett litet bröllop med våra familjer som enda gäster. Ingen av oss kunde tänka sig att gifta sig utan dem, men samtidigt ville vi inte ha hur många som helst som stirrar på oss då vi lovar varandra evig kärlek. Scenskräcken kickar in redan nu i såna fall!

Fotografering kan ni ha ändå, men det går att ta kontakt med en duktig hobbyfotograf eller någon som precis startat företag. Då kostar det inte skjortan, men ni får fortfarande fina bilder att hänga på väggen för att minnas bröllopsdagen Det går att ta kontakt med några restauranger i närheten av där ni bor och kolla om de har något mindre rum ni kan sitta i. Då får ni äta gott, men slipper sitta ute i lokalen och känna er malplacerade.

Vi har inga barn, men jag kan föreställa mig att en fyraåring lika gärna hade kunnat sitta på golvet och gråta hela vigseln för att inte mamma plockar upp. Om ni vill ha barnen med kanske det är en bra idé att ha en nära vän eller en familjemedlem som kan hålla ordning på barnen. Eller låta dem stanna med barnvakt så att ni får den stunden för er själva. 

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

Ett bröllop ska vara något positivt, inte något man får ångest inför. Så gör det ni mår bäst av! 

Vi kommer ha med föräldrar, syskon med respektive och far- och morföräldrar. Eventuellt även fastrar och mostrar med respektive. Mest för att de kommer säga upp släktskapet med oss annars... Inser nu att jag säger emot mig själv när jag skriver det Tungan ute 

Det låter i alla fall för er som att det kommer bli lättast och trevligast om ni gör det bara ni två. Oavsett om ni gifter er kyrkligt eller borgerligt så behövs två vittnen, så kom ihåg att fråga när ni bokar präst/vigselförrättare om det finns personal på plats som kan vara vittnen. 

• Plättis

Det är ingen som kan känna att de blivit orättvist behandlade i alla fall, men av någon anledning är det väldigt lätt att folk blir upprörda över allt som rör bröllop. Så länge NI är nöjda med de val ni gör är det däremot ingen annan som har rätt att tycka något. Då får de sura för sig själva istället. 

Svar på tråden Bröllop utan gäster