New York 2015
Nu ska vi inte gifta oss i New York men vi hade det i tanken innan så jag hann göra lite research.
1. www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k6032001-Getting_Married_in_NYC_A_Brief_Guide_For_Overseas_Visitors-New_York_City_New_York.html
Detta är en bra historia med mycket god information om ett pars dag.
2. www.tripadvisor.com/ShowTopic-g60763-i5-k7267917-Getting_Married_in_NYC-New_York_City_New_York.html
3. Beroende på man hur man vill ha sitt hår, hade jag funderingar att det skulle räcka med ett blowdrybar besök: www.thedrybar.com/menu/. Detta här kommer jag ändå göra någon dag på vår smekmånad.
4. Det finns tusentals restauranger att välja på.
- River Cafe (therivercafe.com/). Lite dyrare variant men jag har hört iaf att det är värt pengarna. Fantastisk utsikt.
- The Little Owl (thelittleowlnyc.com/). Super söt, hyfsat litet ställe.
- Gramercy Tavern
5. Väldigt poppis ställe för vigsel är Central Park och kom ihåg att om ni vill säkerställa att ett ställe är ju ers för en viss tid, betala i förhand 25 dollars fee via Central Parks hemsida. Jag hade själv tänkt mig att jag skulle vilja gifta mig på Highline www.thehighline.org/.
6. På vår nästa resa vill jag gå på en dinner cruise (www.bateauxnewyork.com/new-york-metro), har också läst att många väljer att ha sin vigsel kväll på en båt (fint med levande musik, dans osv.)
7. Smink. Läste nånstans att en tjej hade varit typ på Sephoras eller nåt liknande (typ vår Kicks) och fått sin smink fixat där mot att man köper en viss mängd produkter. Tjejerna på butikerna brukar vara rätt duktiga.
Era planer låter jätteroliga, ha det så bra!