• daniiel

Tips på klänning till bröllopsgäst? (och annat)

Vi ska på bröllop efter nyår, så jag behöver en klänning. Jag har egentligen noll kronor att lägga på en klänning, så jag vill hitta en klänning som funkar på julfest (Julgalan) med makens jobb, på julafton, nyårsafton, som bröllopsgäst (klädkod kavaj) och på födelsedag. Så jag bara behöver köpa en klänning till vintern ;)

Den behöver vara i större storlek, ca 44-46, och jag föredrar klänningar med ärm. Går bra utan också, men det är ett plus med ärm.

Jag har både stor byst, rumpa och mage nu också efter andra barnet :P Och totalt noll koll på vad jag passar i! Jag är dessutom bara 27år, så vill gärna ha något som inte ser ut som att jag lånat det av mormor ;)

Är det någon här som har tips?

• Svar på tråden Tips på klänning till bröllopsgäst? (och annat)
  • daniiel

Ja, alltså det här med klänningar är ett h-vete! :P

Jag hittade en jättebra till bröllopet i sommar och till dopet, men vill inte använda någon av dom i vinter. Den till bröllopet är väldigt starkt orange (snyggt på sommaren!) och den till dopet är vit, så den går liksom bort :P 

Men jag avskyr verkligen det här med klänningar, samtidigt som jag ju gärna vill hitta någon fin att ha på mig haha

• daniiel

Annanym - Tack, men tycker kjolen var i kortaste laget och den finns inte i butik här. Vågar definitivt inte beställa från HM :P

Stella76 - Tack, men spenderar verkligen inte en sådan summa och klänningen var verkligen inget för mig. Är inte så förtjust varken i tyget, modellen eller färgen :P Den känns lite väl mkt brudtärna.

• daniiel

Haha "hubba hubba" :D Men den var fin :) Tror dock den är lite väl tight :P Och vill inte färga den vita. Jag hade den på flickornas dop och vill nog ha kvar den som den är :) Åtminstone ett tag till hehe

Jag har köpt den här klänningen, den är svart med silverglitter. Mer glittrig än på bild såklart. Väldigt snygg!, men kommer nog lämna igen den. Jag både ser ut och känner mig gravid ännu i den :P

• daniiel

Neeej... Glömde ju att man inte kan lägga in bilder från mobilen. Hoppas länken funkar demandware.edgesuite.net/aagb_prd/on/demandware.static/Sites-SE-Site/Sites-pim-catalog/sv_SE/v1414910164870/pim-static/large/14025272_Black_438722_001_ProductLarge.jpg

Maken kommer ha svart kostym med svart skjorta och vit fluga. Som såhär m.asos.com/mt/www.asos.com/ASOS/ASOS-Bow-Tie-and-Pocket-Square-Pack/Prod/pgeproduct.aspx&WT.ac=rec_viewed&CTAref=Recently+Viewed&un_jtt_application_platform=newPlp&un_jtt_redirect

• daniiel
    Pess - Hej och välkommen hit! Hoppas du ska trivas på BT :)

Haha ptja, jag önskar att jag hade 900kr att spendera på en klänning. Egentligen har jag inget alls att spendera, men jag försöker ta mig råd. Egentligen vill jag nog hålla mig under 500kr, så döttrarna kan få julklappar ;) haha

Jag är ju dock sådär extremt jobbig och kräsen när det gäller kläder. Jag tycker inte om kläder (förutom brudklänningar haha) och avskyr att kika på kläder, pröva kläder och prata om kläder. Jag tycker inte om att spendera pengar på kläder och tycker det är ett nödvändigt ont :P

Jag vill inte att en kjol ska bli alldeles för kort och sluta mitt på låret. Gärna kring knälängd, lite över eller lite under. Jag är ganska kort, och bred, så långa klänningar är sällan smickrande. Tyvärr. Jag älskar också tighta klänningar, men jag ser fortfarande gravid ut i såna :P Jag vill inte att det ska vara så hög urringning, då känner jag mig instängd. Jag har massor av extremt fula ärr efter... tja, jag antar att det är typ finnar (fast som kliat massor), som jag fått under båda mina graviditeter och tydligen ska ha att göra med hormornera. Därför föredrar jag långärmat eller helst 3/4 ärm. Jag kan ha en bolero eller kofta, men slipper helst om det går. Eftersom jag har rätt stor byst (85H) och stor rumpa, men väldigt smala axlar (och före graviditeten något av en synlig midja hehe), är det svårt att hitta något som passar överallt :P Tex skjortklänningar, som jag tycker är så snyggt!, blir oftast väldigt trånga över bysten (glipar sådär snyggt mellan knapparna) medan dom är förstora över axlarna och hänger. Jag tycker inte om axelbandslöst och färgerna blått (framförallt), lila, gult, rött och vitt är stora NO NO! Även rosa, faktiskt, trots att jag älskar rosa. 

Ja, du ser.. att hitta en klänning med alla mina krav och önskemål är allt annat än enkelt ;P Jag vet att jag är extremt kräsen och brukar allt som oftast behöva vika mig på en, eller ett par, punkter. Jag tackar dock så väldigt mycket för dina tips och ska gå igenom dom allihop och ge dom en chans :) Ibland tycker jag det kan vara bra att bli tipsad, även om det är något man själv scrollat igenom tidigare, för man ser det med lite nya ögon då :) Tack återigen! :D
Svar på tråden Tips på klänning till bröllopsgäst? (och annat)