Vill inte ha barn
i mitt fall är det min fästman som är lite tvekande. dock har vi pratat om saken, och det är väl inte det att han absolut itne vill ha barn, utan han är bara rädd för div. saker. liksom du är han obekväm med småsmå barn, medan jag själv tycker de är som bäst under 1 år :P men han leker ju med barn och med sina kusinbarn och så. en annan sak han är rädd för är att barnet ska ha något fel, och då speciellt ADHD/asbergers som han själv har. och han hade ett rent helvette som liten och vill dels inte att barnet ska bli utsatt för samma helvete, men även slippa ha ett barn med det... hur ska man säga.. tillståndet?
men han har sakt att ett barn kan han absolut tänka sig, så jag tror i hans fall är det mycket rädsla för det okända. och ärligt talat - vem kan inte ha det?
jag själv är lite som Plättis och pendlar. jag vill ha, men ändå inte. jag skulle bli glad åt att vara gravid och bli mamma absolut, men har ingen längtan på så vis än. är 23 år nu, och har sagt åt min blivande att innan 30 vill jag ha första. och han är helt med på noterna, för att citera honom "jag kommer inte sätta en unge i dig efter du fyllt 30" (med glimten i ögat ofcourse). han är själv 32.
dock vet man ju aldrig hur livet ter sig. man får vänta och se helt enkelt^^
men i ditt fall tycker jag du borde vara ärlig mot din kille. säg som det är, att du inte har någon önskan efter barn som det är nu. sen så ÄR det ju faktumet att du, och även jag, är unga, fast jag hatar när folk säger "men oooh, du är ju så ung! förstör inte ditt liv med barn än!" typ... genomsnittsåldern för första barnet är idag 31år.... man vet aldrig, du kanske ändrar dig om några år, men oddsen är lika stor att du håller vid din åsikt. men - var ärlig mot din fästman!