Vill inte ha barn
När jag pratar med mina närmast om detta så säger de bara att det kommer att gå över. Men själv tycker jag bara att det är en känsla som förstärks mer och mer speciellt när jag blir utsatt för barn.
Missförstå mig rätt nu, jag har inget emot barn ibland kan de till och med vara underhållande. Men jag är väldigt obekväm runt väldigt små barn. Om min fästmans syster är på besök med sin bebis som är ca 2 månader så sitter han bredvid ungen och tycker att hon är super söt medan jag väljer en stol eller plats i soffan så långt bort som möjligt.
Vet inte om jag skulle klara av att ha barn. Jag har nog det som man brukar kalla för klena nerver och jag bli lätt arg och stressad speciellt om mina rutiner bryts.
Just nu är jag doktorand i ett samhällsvetenskapligt ämne. Jag har precis börjat och är nu 24.
Min fästman är 29 och vill absolut ha barn någon gång i framtiden. Han har till och med valt ut namnen. När han pratar om det brukar jag mest säga "det blir bra" eller "vi får väl se". Jag har inte lyft ämnet mer ordentligt. Till saken hör att han kommer från en familj med ett familjeföretag som alltså ska gå i arv. Det finns alltså en viss press.
Vem vet det kanske går över. Men tills dess skulle några råd sitta bra. För jag tror inte att det kommer att gå över.