Inlägg från: ellendellen90 |Visa alla inlägg
  • ellendellen90

HJÄLP

Jag har också väldigt små händer och min storlek är 16.7 eller 52.5. I övrigt är jag inte super smal utan ganska medel. Tycker att du ska springa iväg till första bästa guldsmed och låna ett ringmått. Jag beställde min ring på näten hos Vanbruun, de skickar ut ringmått i plast men jag ville kolla om det stämde med ett riktigt mått. Slutade med att jag fick samma storlek med guldsmedens ringmått. Men tycker absolut att du ska gå och kontrollmäta om du är orolig. Att låna ringmått utan att köpa något är inget konstigt alls. 

Sen håller jag med föregående om att du kan nog lugna ner dig. Att förminska en ring är oftast inget komplicerad eller dyr historia. 

Hoppas att det går bra. 

• ellendellen90

Intressant det där med att fler och fler börjat med silver i vigsel och förlovningsringar. Jag har blivit rekommenderad silver eftersom jag är allergisk mot guld. Men jag tycker personligen att silver är lite för vardagligt för den typen av smycken och ja.. det håller sig inte snyggt lika länge. 

Silver är trots allt ett väldigt bra alternativ för folk som kanske inte vill lägga super mycket pengar på ringar just nu. Det lämnar ju öppet för att man kanske ska kunna byta till "finare" ringar senare. Eller så tycker man kanske att smycken inte är så viktiga. Woohoo för valmöjligheter vill jag säga men samtidigt Buuu för bristen på allternativ för allergiker bland kedjorna (guldfynd och smycka).

Svar på tråden HJÄLP