Inlägg från: Alyllyra |Visa alla inlägg
  • Alyllyra

Sambon vägrar gifta sig i kyrkan, hur får man ett utomhusbröllop lika vackert?

Naturen är ju ofta pampig i sig, så om ni verkligen vill vara utomhus tror jag inte att det är nått problem :)
    En grej som jag tror kan vara en stor skillnad är ljudbilden; i en kyrka plockas musiken och talet upp och "förstärks" av väggarna. Utomhus kommer musik och tal att "försvinna" på ett annat sätt, vilket gör det extra viktigt vad ni har för ljudutrustning etc.

Om ni vill ha samma pampiga känsla som i en kyrka så hade jag nog letat efter liknande lokaler för det första: en stor sal med högt i tak och vacker utsmyckning. Det kan vara stadshus, rådhus, nån gammal skola, eller kanske en avkristnad kyrka?
    Om ni verkligen vill vara utomhus så kanske en härlig glänta med lite "lövtak" eller varför inte ett lusthus? Fundera över vad exakt det är du gillar med kyrkan och se om du kan hitta på nått liknande för att få till samma stämning.

Svar på tråden Sambon vägrar gifta sig i kyrkan, hur får man ett utomhusbröllop lika vackert?