• my.p

Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?

Det har varit lite olika turer hos oss angående budget och hur vi skulle gå till väga med köpet. Vi har gått från auktion, till bokat möte hos Tiffanys i samband med resa nästa sommar, till att låta en privat guldsmed göra dem och i samma veva lämna in guld hemifrån, till att titta i vanliga butiker och så tillbaka igen. Min sambo har varit student i flera flera år, tog examen för ett par år sen och har kvar en del av sin inställning kring att vara sparsam och kunna klara sig på mindre pengar. Jag har aldrig slösat utan köpt färre saker men istället hellre lagt mer pengar på en och samma sak för att få vad jag verkligen vill ha. Sånt är såklart väldigt individuellt där ingenting är rätt eller fel. En bra kombination där vi drar varandra till en gemensam mitt där vi båda är bekväma. Vi la 50 sammanlagt för hans ring och mina två, alla tre i rött guld. Hans en helt vanlig slät, mina en enstens solitär på 0.50ct och en allians med sju stenar på sammanlagt 0.77ct.

Ingen av oss hade dock stått ut med att lägga sådana summor på något om det inte varit för att vi hade turen att trilla över ringar som gick rätt in i hjärtat på oss båda.

Svar på tråden Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?