Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?

jag kan tänka mej allra max 10 000 på en vigselring. dock känn vi kanske att det inte är n summa vi kan lägga just nu. så istället sätter vi in stenar i min förlovningsring. sen om vi ha råd med en till ring i framtiden kan vi ta det då.

att sätta stenar, putsa å gravera våra ringar kommer gå på runt 3000. men man vet ju aldrig är ju länge kvar, helt plötsligt ha ja ändrat mej=p

• filibustern
    Anonym (Ms rock) skrev 2015-01-10 17:53:55 följande:

Måste ställa en fråga. Jag ser att många skriver vi kommer att betala××× kr för min vigselring. Vad då vi? Köper ni vigselringen tillsammans? Det skulle aldrig falla mig in. Jag betalar min vigselring precis som jag betalade min förlovningsring. Skulle det någonsin bli skilsmässa kan han aldrig kräva mina ringar och jag kan inte kräva hans

jag och min karl betalade varandras förlovningsringar... nu kostade våra precis lika mycket hehe, men ändå. gällande vigselringen tycker jag man kan dela på kostnaden, men det beror ju som på. i vårt fall har jag sparat ihop i princip allt till bröllopet, mycket för att jag har jobbat å han är arbetslös. så det blir ju tekniskt sett jag som betalar min uppiffning av förlovningsringen, :) vi ska dessutom ha äktenskapsförord, så om vi känner att det kan vara risk att den andre skulle få för sig att kräva den enes ring (vilket vi inte känner nu...) så kan man ju skriva in det. :)  men som sagt - 
Svar på tråden Hur mkt pengar är ni berädda att lägga på ring?