Hur gör ni på bröllopsnatten?
Första gången jag gifte mig så åkte vi iväg på en kryssning.
Vi lämnade pågående bröllopsfest och blev inskjutsade till terminalen. Båten avgick kl 20 på kvällen (vi gifte oss kl 13)
På en båt så är man ju på en båt så att säga så tiden fanns verkligen för att ta hand om varandra och pusta ut . Vi hade bokat A La Carte till avgångstiden och vi gick in i våra bröllopskläder i resturangen.
Vi gifte oss på en söndag så båten var bara halfull och det var skönt för det var inget partyliv eller så utan mer familjer och bussresor med äldre personer.
Andra gången jag gifte mig så bokade vi minisvit på hotell i stan där vi bor. VI gifte oss kl 14 och hade tvårätters middag på resturang, paketöppning, bröllopstårta och mingel hemma i vårt hus efteråt. Vi checkade in nånstans runt halv åtta eller så och det var inga problem alls . Vi hade tydligt talat om att vi var ett brudpar och personalen var jättesnälla och hade ställt in champagne , frukt och godis åt oss.
Vi bytte om och gick på stan och tog en promenad, gick och käkade lite enkelt på en resturang och sen sjönk vi ner i sängen och läste grattiskorten vi fått med oss , hockeVM i tv pågick samtidigt så vi somnade till målkaskader av Tre kronor. Hade gott om tid på oss att komma upp och äta frukost och duscha och så i lugn och ro dagen efter.
Så mycket handlar ju också om tiden - när på dagen man gifter sig och hur sent festen pågår . Man måste ju inte heller vara kvar tills festen är slut. Man kan lämna i förväg också.