Jag och min sambo har haft en öppen kommunikation, och det är klart att jag blivit ledsen när han sagt att det varit jobbigt. Att JAG varit jobbig. Men han är vuxen och kan avgöra själv om det blir för mycket. Han säger ju ändå att han älskar mig och vill gifta sig med mig, jag kan bara tro honom när han säger det
Jag är ett kontrollfreak, eftersom det får det att kännas bättre (åtminstone inbillar jag mig det) att vissa saker i livet blir som jag tänkt. Min sambo kan jag inte kontrollera, eller veta vad han tänker. Med hans stöd har jag börjat släppa kontrollen, låta honom göra saker på sitt sätt och lära mig acceptera det. Inför bröllopet har vi bokat en lokal där han var på fest med jobbet. Han kom hem och sa "där ska vi ha festen!" och efter att ha tittat runt på massor av andra ställen bokade vi det. Jag har fortfarande inte sett lokalen, men jag litar på honom när han säger att det är vad vi söker.
Förut trodde jag också att jag var för trasig för honom, att jag med mina problem sabbade hans liv (PTSD och depression). Men det har fört oss närmare och jag vet att vi klarar all skit framtiden möjligen kan kasta på oss. Lugna, glada dagar klarar alla, men vi överlevde månader, år av tårar, panikångest och elände. Och allt går över.
Vi har allt det bästa framför oss