Ja jag vet, det är också en orsak till att jag tillslut valde att köpa en lös diamant. Anledningen till att jag skulle valt 77diamond var att jag hittade en ring där som jag gillade. Mailade lite med dem, men fick inget bra svar på om den skulle passa min förlovningsring som är 1.9 mm hög. Jag hade tänkt att ev beställa en i roséguld eller vitguld för att bryta helt mot min röda ring i så fall.
Jag bad en kompis som bor i England kolla med en guldsmed hur mycket det skiljde sig i färgen och hon tog med ett halsband hon hade från Sverige och jämförde med det yellowgold och rosegold, och yellowgold menade den guldsmeden var samma som hennes halsband. Men i slutändan vågade jag inte ändå med tanke på alla olika saker som kunde gå fel som höjden på ringen och färgen.
Tror det blir bra att låta göra en ring här istället så blir det rätt nyans. Skulle jag tänkt en vända till när vi köpte förlovningsringarna så skulle jag köpt från England direkt, men det var 1,5 år sedan och jag var då så inne på att det skulle matcha med fästmannens ring att dem skulle vara från samma ställe.