Inlägg från: Hanna80 |Visa alla inlägg
  • Hanna80

Bjuda in till enbart fest och ha vigseln "privat"

Vi kommer att göra så då vi gifter oss i sommar. Med på vigseln kommer våra fyra barn att vara plus min äldsta syster och min sambos äldsta syster. De ska fungera som vittnen. Efteråt  blir det fest med resten av våra familjer och våra vänner. 

Vår inbjudan ser ut så här:

• Hanna80
    Magenta skrev 2015-04-07 09:37:24 följande:

Jag hör nog till den skaran som blir besviken om jag inte också får gå på vigseln. De gånger vänner gift sig så så har festen mest känts som vilken fest som helst medan att få bara med på vigseln gör hela dagen/kvällen extra magisk i mina ögon.

Men om ni är rädda för att stå i centrum så kan jag glädja er med att man inte ser gästerna under vigseln utan man står hela tiden med ryggen mot dem så när jag gifte mig tänkte jag inte ens på att de fanns där under ceremonin.

Personligen gifter jag mig inte för mina vänners skull utan för min egen och min blivande mans skull. Varför ska man bjuda in folk till vigseln om man absolut inte vill ha dem med? Blir man sur för att man inte får vara med på vigseln så finns det ingen anledning att tacka ja till festen. Varför inte bara försöka vara glad för brudparet i stället och glädjas med dem? Det är deras dag och de bör få välja hur den ska firas.
Svar på tråden Bjuda in till enbart fest och ha vigseln "privat"