Inlägg från: Josefin |Visa alla inlägg
  • Josefin

Bromma kyrka?

Hej!

Vi gifter oss också i Bromma kyrka 1 augusti 2015, fast klockan 15.00. Tycker att det låter konstigt det där med solistgrejen, att de helst inte vill att man har något extra. På deras hemsida står det inget om det. Vi har solist och två låtar med denne inplanerad, får meddela det på vigselsamtalet. 30 minuter lång vigsel låter väldigt kort med psalmer, snack och sång, eller är det bara jag som tycker det?

Hälsningar från Joefin

• Josefin

Hej!

Nej, vi har inte fått någon inbjudan till bröllopskväll! Får nog kolla upp det där, för jag behöver nog gå dit och klargöra viktiga saker (som t ex att man inte kan komma 3 veckor innan på ett vigselsamtal och säga saker som rör vigseln, viktiga saker som restriktioner på solist ska framgå tydligt vid bokning eller på deras hemsida).

Haha, lär bli hur struligt som helst för oss, inte nog med att vi kräver att få ha solist och två låtar (hallå liksom, är ändå vår dag och vi gifter oss förhoppningsvis en enda gång i livet) vi ska även ha egen präst (lärare till mig från gymnasiet)....mardrömmen för Bromma församling. Eller så blir deras präst glad för då får han kisspaus under (vad det verkar som) denna löpande-band-dag =).

Vi har också köpt ris från internet som smälter vid kontakt med regn och som smular sönder om man trampar på det! 250:-, dyrt jämfört med vanligt matris, men om det är enda alternativet får det vara så!

/Josefin

Svar på tråden Bromma kyrka?