amonday skrev 2015-01-06 20:19:55 följande:
Åh vad kul att vi är några stycken. Och två med samma datum :)
Vilket fint tema.. Min fantasi har mest innehållt rosa, med turkost, med marinblått och så grönt. Måste ha väldigt dålig fantasi då..
Oj vi har ungefär samma budget. Men vi har kanske, förhoppningsvis tagit i då. Vi har fått tag i en väldigt billig lokal och med tanke på att vi ska göra maten själva så kanske bara det hamnar på tio-elva tusen, med tårtan.
Åh hur kommer inbjudningskorten se ut? Blir säkert ett virkat hjärta på våra men där är jag osäker. Jag måste ju hinna allt..
Jag ska också beställa klänning från Kina, vart beställde du? Det är ju fruktansvärt billiga. Men jag måste prova olika modeller först här hemma så jag vet vad jag ska ha för modell och sen leta, leta, leta. Hur lång tid tar det ungefär att få hem klänningarna? Jag har en del dallrig mammamage att taighta till så jag vill beställa så sent som möjligt.
Här är hjärtana som jag hunnit göra hittills.
Karlaa skrev 2015-01-06 17:54:14 följande:
Hej! Vi gifter oss också den 18 juli
Det blir ett litet bröllop med bara de närmaste i familjen. 33 inbjudna gäster med vi räknar inte med att alla kommer pga långa avstånd. Det blir ingen direkt fest men vi ska bjuda på middag i församlingshemmet efteråt. Hade egentligen tänkt göra all mat själva eftersom vi inte blir så många, men mina föräldrar ville bjuda på färdiga köttfatt så det kommer vi tacka ja till och bara göra tillbehör och sånt. Lutar åt att vi köper tårtan och den blir nog inte heller så "tårtig" eftersom ingen av oss gillar det.
I övrigt går färgerna i turkost och guld. Har handlat en del pynt eftersom jag inte är så pysslig som jag skulle önska Men lite ska jag göra själv, som placeringskort tex. Brudklänningen är köpt (sedan läänge) och jag passade på att fynda skor på mellandagsrean nu. Inbjudningskorten kom igår men tänkte inte posta dem än. Och på torsdag ska vi köpa ringen! Så just nu bockas det av en hel del på listan.
Tänk att det är i ÅR liksom! Kändes plötsligt så ont om tid när det blev 2015
Samma datum, superkul! Har dagen någon speciell innebörd för er eller är den bara tagen? Låter som ett supermysigt intimt bröllop. Vi har valt bort en del för att vi inte skulle ha råd annars, jag har väldigt stor släkt i jämförelse med min blivande man så lite därför också. Men vi vill inte att man ska sitta på en sida för att man är vän med bruden eller brudgummen, vi blir ju en familj på riktigt då så alla ska blandas hej vilt. ;)
Vår tårta blir inte heller så tårtig. Inte den traditionella bröllopstårtan i alla fall.
Turkos och guld var också en väldigt fin kombination. Åh vad har du köpt? Och har du några planer på hur du ska göra placeringskorten?
Åh varför tänkte jag inte på mellandagsrean med skor. Vart köper man egentligen skor för bröllop? Beror väl på tema, klänning och personlighet såklart men där är jag nollställd! Jag hade tänkt mig turkosa träskor (när jag var inne på turkost) men nu kanske det får bli rosa träskor då? hm.. hur ser skorna ut? Om du vill visa såklart.
Haha jag håller med. Är ju mindre än 9 månader nu.. Puh. Mycket jobb men roligt ska det bli!
Datumet är bara taget. Vi ville ha sommarbröllop och kände att slutet av juli var lagom. Hoppas på bra väder då Har datumet nån speciell innebörd för er?
Detta har jag köpt än så länge. Svårt att se nyansen på löparen men den är dovt turkos, typ. Och så guldgirlanger med blad som jag tänkte knyta runt servetter och vaser. Vaserna tänkte jag förövrigt göra av gamla glasburkar som jag tänkte klä med spetstyg, är tanken i alla fall. Vet inte om det kommer bli så snyggt som jag föreställer mig, haha Inbjudningskorten går i turkost och med fjärilar. Tänkte därför göra placeringskorten som fjärilar som man hakar på kanten av glasen, och skriva namnen med guldpenna. Har gjort ett test och det blev fint.
Ja skor är svårt! Jag är ingen sko-människa, inte alls intresserad egentligen. Tänkte köpa på blocket eller så men hittade massa fina på Footway på deras rea, så det blev lika billigt. Jag blev lite tokig och köpte med hög klack, jag som aldrig går i högklackat... Ska se om jag kan fota dem sen men de är enkla vita skor. Ingen kommer se dem ändå eftersom klänningen är så lång så det kanske var lite dumt att välja obekväma skor bara för att de var snygga