Vi har en väääldigt snål budget för antalet gäster, så er budget låter egentligen mer hälsosam. =) Ni kan säkert få ner kostnaden genom att göra maten själv dock, det är dit den största klumpen pengar kommer gå är jag rädd. Vår lokal är också billig tack och lov!
Inbjudningskorten kommer vara lite lika Save the Date-korten, fast plus lite kopparfärg och med en ficka för informationspapper (vägbeskrivning, boendeinfo för utsocknes gäster, lite sånt). Sitter just och flurar på hur framsidan ska se ut, tänkte ha vikta kort. Såhär ser i alla fall Save the Date ut:
Har bara skickat det till mina utländska vänner, därför är det på engelska. =)
Klänningen beställde jag från en säljare på eBay, kollade upp recensionerna bara så kände jag mig trygg. Fick dessutom riktiga bilder mailade till mig, så jag var aldrig orolig. =) Det gick jättefort att få den! Från beställning till att den var framme tog det max tre veckor. Jag hade räknat med tre månader, så jag var väldigt nöjd. Såhär ser den ut:
Den är lite för stor och lite för lång, men jag hade räknat med att jag skulle behöva justera den lite så det är helt okej. Den kostade 1200:- inkl frakt, slapp betala tull faktiskt. Köpte en underkjol också som kostade typ 150:- =)
Dina hjärtan är jättefina! Önskar att jag kunde virka, men näe... håller mig till annat pyssel. =) Idag gjorde jag ljuslyktor!
Skor på mellandagsrean var ju sjukt smart! Jag sitter precis och letar skor, men jag vägrar ha höga klackar men vill ändå ha något fint, så det är jättesvårt. =/
Jag skulle också gärna vilja se dina skor Karlaa!
Pust, blev en hel novell det här, men det är skönt att prata av sig lite bröllopsgrejer så man inte sliter ut vännerna i onödan ;) Dessutom vill man ju kanske inte att de ska veta precis allt heller.