stresso skrev 2015-01-13 08:42:37 följande:
kl 16 gifter vi oss, då hinner vi fotas ganska mycket före vigseln och middagen kommer igång vid en rimlig tid :)
vi bjuder ca 70 personer men tror att vi blir nånstans mellan 60-65. vi har bett om offerter från typ alla, både cateringbolagen och rena uthyrare. blandad respons får jag nog lov att säga... vissa väldigt service minded och måna om att sälja och andra.. not so much... och vi insåg för ett par dar sen att vi totalt felbudgeterat personalkostnaderna, men men, det blir bra ändå :)
jag började med listan över godkända vigselförrättare (sök på länsstyrelsens hemsida) och gallrade bort de som bara utför vigsel i stadshuset (alltså inte på "annan plats"). sen googlade jag efter ljud-/videoklipp och andras omdömen, mend et är ta mig tusan skitsvårt att få veta vad folk tycker i efterhand! vi har hört av oss till en kvinna, men om hon inte svarar denna vecka går vi till nästa på listan, men vi har typ bara 6 namn som verkar bra (enligt andra då), så hoppas att de svarar snabbt!
Va skönt med gott om fototid :) våra gäster kommer tyvärr få vänta på oss då vi har fotograferingen efter vigseln, vi tänkte dock hitta på något kul för dem att göra så länge och bjuda på lite snittar så kanske tiden går lite fortare.
Va kul! Tur det är ni som väljer vilka ni vill anlita, då kan ni bara skippa dom med kass service ;)
Oj låter som ett jätteprojekt, hoppas hon svarar snart så slipper ni tänka mer på det :)
Nightrod skrev 2015-01-13 08:42:51 följande:
Ja vi tror det kan bli riktigt snyggt, Hennes kläning är utvald, mina kläder likaså.Och vi tror det kommer bli så fint/snyggt tema på oss, stiligt men lite annorlunda
Va roligt! Hoppas du lägger upp bilder sen, skulle vara spännande att få se resultatet :)