augusti2015 skrev 2015-02-23 18:53:19 följande:
Spännande :) hoppas dom blir som ni tänkt er! Kul att det går framåt för er med.
stresso skrev 2015-02-23 08:49:19 följande:
historien om stresso och brudklänningen går vidare...
jag kände lite dåligt samvete över att snuva mina smakråd på upplevelsen att köpa brudklänning i lördags, för jag visste ju redan vilken jag ville ha.
de sågade den totalt egentligen var det nog bra att de gjorde det, men det var också rätt mycket antiklimax, eftersom jag var så säker. i efterhand var det bra att få deras feedback
denna gång drogs jag i en helt annan riktning - prinsessklänningen. ska ta med fästisen så han också får komma med synpunkter. just nu lutar han åt en väldigt klassisk och stilren klänning och mina kollegor hejar på disney-klänningen.
pallar inte vela ända fram till augusti!!
Usch va tråkigt! Men va mysigt att ta med sig fästmannen på klänningsjakt, du får visa vad han går miste om med en klassisk klänning ;)
Jag är en riktig velpotta så ja har bestämt att när vi bokat/beställt/köpt något så slutar jag att kolla på det helt och hållet för det finns alltid någon finare, billigare eller bättre och då kommer jag bara stressa över det och så slipper jag ju vela :)
Håller tummarna för att du snart hittar din klänning :)
köpte klänningen igår!
och jag är som du, vill ha koll på alla alternativ och velar fram och tillbaka så nu när beslutet är fattat så släpper jag alla andra alternativ och slutar tänka på det, för risken är ju att nåt annat "bättre" dyker upp och det vill jag ju inte!
bride2B skrev 2015-02-23 21:25:15 följande:
Oj, vad jobbigt! Men det är ju skönt att få lite feedback, så får man ta sig en extra funderare på om det verkligen var rätt eller inte. Bättre att få deras åsikter innan du köpt den än efter iaf
Som jag skrev ovan hittade jag två jag gillade. Den andra, lite mer fluffiga, kändes nog lite bättre. Bad sambon komma och titta, och han sa direkt "nej!". Jag blev verkligen jätteförvånad, men känner att vi nog får prova och titta igen innan vi bestämmer oss. Kanske tycker man något helt annat nästa gång. Det kan ju vara lite överväldigande första gången man ser sig själv i brudklänningar
skönt att de var så ärliga, hade varit trist att få höra i efterhand hur det viskades om vilken osmickrande klänning jag valt.
jag har fått vara väldigt tydlig med min fästman med vad jag
inte vill ha, t.ex. vill inte dra fokus till mina breda axlar och vad jag istället
vill ha, t.ex. se lång ut och så har han åtminstone kunnat fokusera på ett konkret "problem", för annars hade han nog tyckt att alla klänningar var perfekta
ett halvår kvar, dags att maxa klänningsformen. SÅ GLAD!!!