Stockholmsbrudar 2015
Tror som dig, även om de är vana så är det nog fler som gillar det än lamm, Men vildsvin är väl inte vanligt i norrland ännu?
Hur går det för alla här inne med planeringen?
Här känns det som att det har stått still ganska länge. En hel del har osa:t, men vi väntar fortfarande på en del innan vi kan spika antalet gäster.
I måndags var vi på menyavsmakning, så nu gäller det att fundera ut vilka rätter vi tyckte bäst om. Det mesta var otroligt gott iaf!
Eventuellt går vi till en guldsmed imorgon för att kika på ringar. Sambon har hittat en modell han gillar, så ev gör de en sån till honom. Jag har inte lyckats bestämma mig än, men har jag tur hittar jag en riktigt fin där!
Det jag känner mig mest stressad över är att vi fortfarande inte bokat fotograf och frisör. Jag vill inte lägga ut en förmögenhet, även om jag såklart vill ha lite fina bilder från vår bröllopsdag.
Har kommit på ett ganska stort problem.. Toalettbesök med brudklänningen! Nu har jag ju utvecklat en ordentlig partyblåsa tack vare att jag jobbar på sjukhus men det kommer ju garanterat att bli några glas vatten extra om det är varmt ute och med all nervositet. Jag började inse att jag troligtvis kommer att ha klänningen i närmare 12 timmar och då finns det ju en överhängande risk att jag måste besöka toan. Det får nog bli så att jag tar med två personer som får hålla upp klänningen åt mig.
[quote=4414146][quote-nick]mycketsaft skrev 2015-04-23 12:17:42 följande:[/quote-nick]
Har kommit på ett ganska stort problem.. Toalettbesök med brudklänningen! Nu har jag ju utvecklat en ordentlig partyblåsa tack vare att jag jobbar på sjukhus men det kommer ju garanterat att bli några glas vatten extra om det är varmt ute och med all nervositet. Jag började inse att jag troligtvis kommer att ha klänningen i närmare 12 timmar och då finns det ju en överhängande
prova på denna metod offbeatbride.com/2013/08/how-to-pee&utm_campaign=2c20e353b6-RSS_EMAIL_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_128d8ff4b5-2c20e353b6-53944749
Vår vigsel är kl 14.45. Pratade också om att de kunde leverera brudbuketten samtidigt som resten av blommorna. Antar dock att de gör det samma dag? Tänker att om man ska fixa håret på förmiddagen så kanske man inte hinner åka dit och hämta upp det först. Men jag vet inte. Får höra vad de säger.
Jag vet faktiskt inte om man får lov att ta oxfilén till någon annan meny. De sade ju att den menyn var spikad. Men å andra sidan, och man fortfarande betalar det lite dyrare priset men byter till en av rätterna från den billigare menyn så kan jag tycka att det borde gå. Men vi har som sagt inte diskuterat det med dem än. Och eftersom man får lov att byta ut desserten mot snittar så borde det väl inte vara helt omöjligt? Vi har också funderat på att göra det bytet, men eventuellt tar vi ostbrickan istället. Då blir det ju fortfarande gott med en söt tårta till kaffet sen.
Jag har inte hittat någon frisör än. Har inte varit inne hos de vi har här, då jag varit sjuk den här veckan. Tyvärr har de inga referensbilder på hemsidan, vilket jag tycker är lite dåligt. Man vill ju vara säker på att de klarar av att göra något snyggt, och som dessutom håller hela dagen och kvällen.
Damen min beställde lite saker igår
Solfjäder, smycken, handskar, klocka, osv osv.
Allt från JJ-house sjukt billigt
kommer nog bli bra
Alltså det här med att bara bruden "får" ha vitt.. Är det ok för tärnorna att ha vitt eller bör de ha en annan färg?
Ja det är ju faktiskt mitt bröllop :) Det blev pärlrosa klänningar för tärnorna istället. Jag hade ju inte tänkt ha några tärnor egentligen men vigselförrättaren insisterade så mina systrar ska ta på sig det.
Nu har vårt bröllop varit och det blev underbart :) Vi hade dessutom jättetur med vädret för det spöregnade både dagen innan och dagen efter men vi hade sol och varmt med undantag för något moln ibland.