Immunförsvar
jag gick med i viktväktarna i slutet av augusti, deras kostprogram bygger i princip bara på att följa livsmedelsverkets rekommendationer. har följt programmet men inte helt slaviskt, gick ner 12 kilo under 2014. har ytterligare ca 10 kg jag skulle vilja bli av med till den 8/8 och tvivlar inte det minsta på att det ska gå - får bli lite mer strikt detta år helt enkelt.
jag äter jättemycket kolhydrater, men knappt nåt fett alls. i början kändes det lite trist att vara utan gräddsåser, men jag väljer helt enkelt mina tillfällen och har hittat tillbehör som är krämiga utan att vara kaloririka. LCHF fungerade inte alls för mig, men det hr känns ändå hållbart i ett lite längre perspektiv (om än kanske inte hela livet). du får nog testa dig fram till en kosthållning som passar dig.
och när det kommer till träning kanske du ska mjukstarta lite? börja lågintensivt, träna utan att svettas - kanske en morgonpromenad varannan dag i en vecka utan att du känner dig ansträngd. sen öka intensitet allt eftersom, kanske att en av promenaderna veckan efter blir du lite andfådd, veckan efter kanske ännu lite mer andfådd och veckan efter det tar du två promenader där pulsen går upp. på så sätt "vänjer" du kroppen vid att du använder den, utan att chocka den. som det ser ut för din kropp nu är det ju en berg och dalbana med träning - vila - träning- vila.