Vår son ej bjuden av sambos bror
Som jag skrev så kommer de inte bjuda farbröder, morbröder, fastrar, mostrar eller kusiner! Endast föräldrar, syskon med respektive samt vänner. Deras egna två barn är med. Det finns ETT barn i släkten, ETT syskonbarn. Det är vår son. Som kompisar kan man inte räkna med att ens bli bjuden, ännu mindre deras barn. Kusiner kan inte räkna med att bli bjudna, ännu mindre deras barn. Syskon räknar med att bli bjudna och dennes barn. Nej jag tror inte kompisar tar illa upp att deras 2-3-4-5 åringar inte är bjudna, eller att brudgummens brorsson skulle få komma på sin farbrors bröllop. Det är familj. Vår son skulle vara den ENDA i familjen som inte får komma. Som jag skrev så är det ju inte 10 syskonbarn i småbarnsålder, utan 1 bebis 12 månader!
Bröllopet och bröllopsfesten kommer vara flera mil bort ute i skogen med grusväg långt ut på landet på mina svärföräldrars lantställe. Och ALLA kommer vara tvungna att sova över, och tanken är att man ska vara där några dagar. Skillnad vore om bröllopet är i samma stad och man hade kunnat haft barnvakt i några timmar och kommit hem på kvällen. Det går inte nu. De vet att vi dessutom inte har någon bil utan måste åka med svärföräldrarna. Ska vi lämna vår son i flera dagar medan vi har trevligt med hela familjen ich broderns barn på landet, men inte vår son? Den enda som inte får komma. Nej fy.