Anonym (Trött på ohyfsade gäster) skrev 2016-02-08 15:41:21 följande:
Här håller jag inte alls med! Har de sagt barnfritt så är det barnfritt som gäller. Det är är allt annat än roligt att lyssna på gnäll från gäster som säger att de bara kan komma om de får ta med sina barn (i vårt fall handlar det om några som är 2,5 och 3,5 år gamla) och är sura över att "vi tydligen inte bryr oss om ifall de kommer på vårt bröllop".
Nu finns det iförsig rätt många små syskonbarn i vår släkt (som tur var ingen annan vars föräldrar ser barnfritt som ett problem dock), vi har inga egna barn, och ingen av gästerna kommer ha barn yngre än 2 år vid tillfället. Men jag hade inte sett någon som helst skillnad om de två som föräldrarna vill ha med hade varit de enda barnen. De är inte välkomna, för vi vill inte ha små barn på vårt bröllop, inga barn!
Skärp dig och antingen går ni på bröllopet och fixar barnvakt eller så stannar du hemma med ungen och låter din man gå på sin brors bröllop. Att han också skulle stanna hemma vore inget annat än ohyfsat och totalt självcentrerat från er sida!
Tycker det är rätt intressant att du tolkar det jag skrev som "gnäll".
Det är stor skillnad på att ställa en fråga, tala om att man respekterar deras val och sen berätta hur man kommer att göra själva.
Mot att sitta och tjata om att dom ska ändra reglerna "bara för oss", att hota med konsekvenser (typ "då vet ni att ni inte vill ha oss där, så då vill vi inte ha något med er att göra sedan") osv.
Har man vissa krav på sina gäster så får man acceptera att inte alla kan efterleva dom. Det är ju faktiskt gäster... inte statister...
Och man får också acceptera att folk frågar snällt.
Ohyfsad kan man vara som brudpar också om man ställer orimliga krav eller inte accepterar att folk inte ändrar sina liv bara för deras bröllop...
Det är ju faktiskt ERT bröllop, det är ER stora dag, ingen annans. För alla andra är det "bara ett bröllop" och inte den stora händelsen det året.
Så vem är självcentrerad egentligen?