Vår son ej bjuden av sambos bror
Nu menar jag ingenting illa men du måste förstå att det är deras dag och faktiskt inte eran. Jag förstår att du vill ha ditt barn med dig men du ska ju också förstå att de har gjort ett val att inte ha barn på bröllopet.
Sen att de ska ju ha med sina egna barn är kanske bara av den orsaken att alla som de känner som skulle kunna vara barnvakt är gäster på bröllopet? Du har säkert ändå dina kompisar/familj/syskon som kan ta hand om barnet.
Och nu vet jag inte hur det är med dom men jag tycker inte om att mixa barn och drickande. Nu säger jag inte att vårt bröllop kommer vara en fyllofest men samtidigt kan jag inte kontrollera vuxna människor och det här är en stor del varför vi har valt att ha barnfritt. Bröllop med långa middagar, långa tal osv. är faktiskt ingenting för barnet och de brukar inte riktigt trivas.
Folk har helt enkelt olika uppfattningar om bröllopet, för vissa är det hela familjens fest inkl.barn för andra är det mer kompisar och närmaste släkt osv. Jag tycker personligen det är ju den enda dagen i en människas liv man får ju faktiskt vara självisk och göra exakt som brudparet vill.
Jag har exakt samma problem med min svägerska, hon förstår inte heller varför hon får inte ta med sina barn. Det gör mig väldigt ledsen att över ett år innan bröllopet man får höra mycket tjat om detta.
Om du är redan gift, valde ni ha barn på bröllopet, kommer du ihåg dina känslor om din dag och planeringar? Sätt dig i deras skor och försök lägg fokus på var det borde va.