Inlägg från: Anonym (Ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ok)

Vår son ej bjuden av sambos bror

Alltid spännande drama när nightrod diskuterar ;)

I det stora hela tycker jag att barn inte behöver vara bjudna och brudparet bestämmer hur de vill ha sin dag.

Det skadar inte om en ettåring är med sina tex mor eller farföräldrar i en dag.

Föräldrar överlag är så needy med sina ungar, barn klarar av att vara ifrån sina föräldrar en kort stund, typ en dag, utan att ta skada. Var med på festen, åk hem på morgonen. Eller gå bara enutav er. Annars är det enklaste att bara ringa och fråga.

Egentligen är det inte så konstigt tycker jag.

Barn som ammar är bjudna men barn som inte ammar är inte bjudna, förutom brudparets egna barn.

Skulle de säga ja till ett barn så måste de säga ja till andras barn för att slippa diskussion och då är det enklare att bara säga nej till alla barn som inte ammar.

Vi välkomnar inte barn och jag räknar med att folk som tycker det är ett problem inte kommer. Det är okej, men vi vill verkligen inte ha med barn. Det är en vuxen fest med alkohol och barn bör inte vara där då. Dessutom har alla vigslar jag varit på med barn blivit "sabbade" av skrikande barn ikyrkan. Även om föräldrarna tar ut dem så är det ett störningsmoment innan de är ute och vi vill inte det. Råkar det vara någon på gudstjänst en lördag eftermiddag med barn( icke troligt) så är det som det är.

Kan lägga till att vi båda tycker om barn och jobbar med dem, men när vi gifter oss så bestämmer vi vilka gäster vi vill ha.

Svar på tråden Vår son ej bjuden av sambos bror