Inlägg från: Anonym (Trött på ohyfsade gäster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött på ohyfsade gäster)

Vår son ej bjuden av sambos bror

Chicita skrev 2015-01-28 16:25:31 följande:

Har ni pratat med dom?

Det är inget fel i att säga "hörrni vi kommer gärna, men vi kan inte lämna bort honom flera dagar. Och om vi ska ta med honom ut på landet för att kunna delta så kanske han kan få vara med? Eller hur har ni tänkt när det gäller oss? 

Vi respekterar er önskan, men vi vill bara höra så vi inte missförstår något.

Säger dom "nej vi vill inte göra några undantag" så säger ni helt enkelt "tyvärr kan vi inte komma då, men ha en underbar dag" och sen lägger ni det hela bakom er

Här håller jag inte alls med! Har de sagt barnfritt så är det barnfritt som gäller. Det är är allt annat än roligt att lyssna på gnäll från gäster som säger att de bara kan komma om de får ta med sina barn (i vårt fall handlar det om några som är 2,5 och 3,5 år gamla) och är sura över att "vi tydligen inte bryr oss om ifall de kommer på vårt bröllop".

Nu finns det iförsig rätt många små syskonbarn i vår släkt (som tur var ingen annan vars föräldrar ser barnfritt som ett problem dock), vi har inga egna barn, och ingen av gästerna kommer ha barn yngre än 2 år vid tillfället. Men jag hade inte sett någon som helst skillnad om de två som föräldrarna vill ha med hade varit de enda barnen. De är inte välkomna, för vi vill inte ha små barn på vårt bröllop, inga barn!

Skärp dig och antingen går ni på bröllopet och fixar barnvakt eller så stannar du hemma med ungen och låter din man gå på sin brors bröllop. Att han också skulle stanna hemma vore inget annat än ohyfsat och totalt självcentrerat från er sida!

• Anonym (Trött på ohyfsade gäster)

Nja, jag skulle påstå att det absolut för de flesta gästerna bara är ett bröllop (och då förståeligt ifall någon hellre stannar hemma än fixar med barnvakt), MEN inte för brudgummens bror som det handlar om från trådstartarens sida! De allra närmaste bör man kunna förvänta sig faktiskt anstränger sig för att komma på ett bröllop. Så att trådstartaren tycker att hon har rätt att hålla även sin man kvar hemma från hans brors bröllop av ren princip bara för att hon inte vill gå om deras barn inte får följa med står jag fast vid är inget annat än ohyfsat, själviskt och oacceptabelt.  

Svar på tråden Vår son ej bjuden av sambos bror