Ringar av återvunnet guld
Vanbruun har bra priser och numera även fair trade guld. Man kan även skicka in gammalt guld man har liggandes. Men det finns öven en annan viktig sak att tänka på...
Vanbruun har bra priser och numera även fair trade guld. Man kan även skicka in gammalt guld man har liggandes. Men det finns öven en annan viktig sak att tänka på...
Ellendellen90, Jag är väl medveten om vad Kimberly processen är och skulle aldrig köpa en sten som inte var certifierad med just det. Men det var inte riktigt det som jag frågade efter utan återvunnet guld. Men kul att du har kunskap om detta och jätte bra att sprida den informationen, gör en egen tråd om det vettja ;) Är du lika insatt i återvunna metaller?
Vad det gäller Vanbruun så skulle jag aldrig beställa en sån viktigt sak som min förlovnings- vigselring på nätet. Jag vill prova, känna och klämma för att se om det passar mig. Jag kommer vilja gå till en guldsmed och få hjälp med både design och tillverkning. Då kan jag även få någonting som är unikt!
Broddan, vet inte om det var det hon menade?
Jag bloggar för ecobride. Snart kommer en serie inlägg om smycken, framförallt om garanterat konfliktfria diamanter.
kolla här!