Inlägg från: Pess |Visa alla inlägg
  • Pess

Fundering om möhippa

Ja visst borde du väl kunna hinta om vilka du önskar ska bli bjudna, så att ingen viktig missas. Och att nämna saker som man absolut inte skulle kunna tänka sig att göra, som skulle vara jobbiga för en, tycker jag absolut att du kan ta upp med någon av dem som kommer hålla i uppstyrningen. Att däremot ha önskemål om vad som ska hända på möhippan blir ju lite.. konstigt? Hela grejen är ju att dina närmsta ska ordna en fest för att överraska dig!

Nu vet jag inte alls vad islandshästridning kostar där du bor, men om det kostar en slant kan eventuellt inte alla som du vill ha med delta ens. Det blir lite snedvridet om den som får "presenten" har krav på vad de andra ska ge. Och ja, ett så tydligt önskemål från bruden är lika med ett krav när det kommer till en möhippa som de ska ordna för henne skull! 

Du kan ju hinta om att du vill rida islandshästar vid sammanhang då möhippa inte är på tal! Så kanske de snappar upp det och ordnar det! Det blir ju både roligare för dem och för dig om det blir på "deras initiativ"!

Men nej, tycker det blir lite fräckt att önska sig. De kanske har tänkt sig världens roligaste grej, och lagt ner massa jobb på att ordna något, och så kommer bruden och vill ha islandshästar, då måste de ju bara styra av allt och ordna enligt dina önskemål. :)

Nu är det ju du som känner dina tärnor och vänner bäst, men jag hade inte sagt något mer än möjligtvis att jag helst inte blir utskämd på stan!

• Pess

Ursäkta, missade att du ej kommer ha några tärnor. Så bortse från det ordet i sista meningen! :) 

Jag tror inte att du behöver oroa dig! Lika väl som du känner dem så känner ju dem dig, och kan nog ha ett någorlunda hum om vad du är bekväm med och inte! Jag vill tro att alla som ordnar möhippor vill att det ska bli en så rolig och minnesvärd dag som möjligt för hippans huvudperson! Så, ta det bara lugnt! Det kommer säkert bli superkul oavsett vad de hittar på! 

• Pess

Det kan nog vara klokt att göra som Chicita också råder dig till :)

Och Chicita, känner igen din historia. Har läst när du skrivit om det tidigare. Blev lika förfärad då. fy alltså. Vad obehaget när någon så nära vill göra så mot en.. Vid ett sådant tillfälle dessutom! Förstår att du inte ville ha henne där! Får man fråga vad som blivit av er relation efter detta?

Svar på tråden Fundering om möhippa