Min bukett
vigsel2016 skrev 2015-08-20 11:48:37 följande:
Hej.
Jag håller på att kolla på blommor har en kompis som ska binda. Kostade bara buketten 900
Tacksam för svar.
Jag tror det blev 25 rosor i min och lite tiki för att ha något grönt i den (som min floristvän kallade för dill). Totalt kostade bara blommorna strax under 900 kr. Floristtejp, nålar och sidenband köpte jag också, men det kostade inte många kronor. Men jag hade en tät och jättestor bukett, jag höll bara i den på bilderna, annars fick min man eller min bror som var hjälpreda under fotograferingen bära den
Hos florist hade samma bukett kostat 2 500 kr, det är i alla fall den prisuppgift jag fick när jag beställde innan min vän erbjöd sig att binda min bukett några dagar efteråt Hon följde med mig till floristen och hjälpte mig välja ut blommor utifrån mina inspirationsbilder och önskemål. Vi beställde 26 rosor totalt, och jag tror bara en blev över. Corsaget gjorde jag själv av lite tiki, en ros, en corsagenål och massor av floristtejp medan min vän band klart buketten. Så ett tips är att börja i god tid och inte göra färdigt det sista medan bilen står utanför och väntar