Olika tankar kring närvaro av barn
Jag har den bestämda åsikten att jag vill inte ha barn (oavsett ålder) under vigsel och/eller festen, något jag har varit väldigt tydlig om med min fästman. Jag är inte jätteförtjust i dem och jag känner att jag vill ha kul utan att de som är föräldrar låter sina barn skrika och hålla hus fritt alternativt byta blöjot på random platser, men främst för att jag anser att barnen inte kommer ha kul.
När vi har skrivit prel gästlistan försökte han räkna med sitt syskons platsbarn, och då sa jag ifrån och han sa att han hade bara skrivit ner namnet. I
dag var vi och kollade på en lokal som vi båda förälskade oss i och som antagligen kommer blir vår lokal. Personalen sa att personer som är gravida eller ammar kan sitta på ett ställe då det kommer vara närmare utgången/toaletten. Då kommenterar jag att ja, gravida kan det finnas men ingen som kommer amma. Då svarar min fästman att jo, en person (mamman) med en 3mån bebis kommer vara på plats (ett par kompisar till honom kommer få barn i sommar), varpå jag per automatik svarar emot och säger att inga barn ska vara med övh. Awkward moment minst sagt...
Är jag dum nu som säger nej till ett spädbarn? Kan barnet inte klara sig några timmar med någon som tar hand om det?
Vi har inte pratat mer om detta men det kommer i sinom tid..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-12 15:17
www.dn.se/sthlm/ribbing-det-ar-brollopshyfs/ Uppklarat! Ibland behöver man ventilera lite, vilken tur att den här kanalen finns!