Att gifta sig ung efter endast 10 månader ihop
Jag tänker nog inte så mycket på er ålder egentligen. Mognad är så individuellt. Vi träffades också tidigt (18 och 22).
Däremot kan jag ju säga, efter 10 år tillsammans nu, att det tar tid att lära känna varandra. Tid att upptäcka alla irriterande egenheter, alla brister, alla guldkorn. Efter 3 månader hade jag inte aning om vem han egentligen var, däremot var vi väldigt nykära och väldigt gulliga och hela världen bestod av små rosa moln ungefär.
När det la sig kom den riktiga prövningen. De första 2 åren var skakiga, bråkiga och kantade med mycket hårt slit för att hålla ihop. Det fanns många stunder när vi inte trodde det skulle fungera, när vi var olyckliga tillsammans och var nära att ge upp. Inget av det där hade vi en aning om att vi skulle ställas inför under de första nykära månaderna.
Nu klarade vi ju av det och idag är vi oerhört starka i vår relation. Och det är ju inget som säger att ni inte kommer klara av det ni också givetvis. Men det är lite av en chanstagning när man inte lärt känna varandra än, det kan bli jättebra och det kan också visa sig bli jättefel.
Ni låter dessutom inte som några som tar lätt på en skilsmässa?
Men jag önskar er ett stort lycka till.