Idag var vi och besökte ett trevligt ställe lite utanför Jönköping, som vi funderar på kan passa att ha bröllopet på. (Spånhults herrgård) Jag är frälst, mannen inte fullt så mycket. När det kommer till plats för bröllop så är han petigare än jag :P
Jag tänker att ett vettigt ställe med fräscha rum och helt okej standard, där alla får plats, med en hotell-personal som är flexibel och tillmötesgående och notan är relativt billig, ger utrymme för andra saker, som solister, extra peng till fotograf, skor, klänning m.m.
Vi får se var vi landar.
Idag insåg jag att jag har mammas gamla vigselring som ligger och dammar i byrån. SÅKLART ska jag ha hennes enda (och ganska stora) diamant i min nya ring! Ringde juveleraren och han bara sa: "javisst, det löser vi" fastän det kommer att innebära att den ring han redan tagit hem för att göra min vigselring inte kommer att passa m.m.
Så fruktansvärt nöjd och glad över deras bemötande. Ingenting är några problem, allting löser sig. De gör infattningar m.m. själva, så han vet vad han pratar om. <3
Klänning ska jag avvakta med till sept/okt när de rear ut årets klänningar på ortens brud-och fest-affär. Om jag inte hittar något då, blir det att ta sig en funderare på Kina, blocket etc.
*kram på er*