Jullis skrev 2015-03-27 15:59:30 följande:
Googla "champagne peach sapphire". :) Den är hårdare och tåligare än Morganite men de påminner om varandra i utseende.
Snyggt, men jag har ångrat mig haha provade ut såna ringar med rosa sten i verkligheten, nu var det guldplätering cz stenar och nån rosa sten från thomas szabo, men det kändes inte alls vigselring. Det kändes mer som en klä upp sig ring. Kan tänka mig köpa den för speciella tillfällen när man villl klä upp sig lite men somvigselring passar den inte mig.
Pess skrev 2015-03-27 05:35:36 följande:
Jaa, när jag jobbade i smyckesaffär rekommenderade vi aldrig par att ta annat än diamanter till just sina förlovnings- eller vigselringar, just pga hårdheten. Är man superförsiltog kan det ju gå, och att man inte är vårdslös med dem på sig! Men varje dag hela livet ut... Det kommer komma mindre skärpta stunder....
Vet du om det är vanligt med andra stenar än diamanter på v/f-ringar? Kan ju vara något försäljningsknep som chefen prackade på oss för att sälja dyrare ringar ;) men man ska nog absolut ha det i åtanke iaf innan man bestämmer sig för att köra med någon ädelsten ist för diamant. :) sen är ju en sådan heller inte lika dyr att ersätta som en diamant, o andra sidan. Men helst ska de ju ej gå sönder alls :)
Alltså, jag har varit i kontakt med jenny fors som är anders fors dotter. Hon jobbar mkt med morganit och säger att det är hållbar sten och att hon inte skulle ha den i sina ringar om den gick sönder lätt. Men man får ju vara försiktig ändå. Jag jobbar tex på förskola ochdet är mkt gräva i sanden och klä på och av så det är nog ingen bra ring för mig. Hade jag haft ett kontorsjobb hade jag nog kanske kunnat tänka mig det.
Nu är jag dock inne på diamantring efter att ha sett hur det skulle se ut på mitt finger.
Återkommer med bilder på det:)