Alliansring, olika infattningar. Hjälp!
Jag söker just nu efter en alliansring för vigseln, som ska va fin ihop med min förlovningsring. Skenan på min förlovningsring har en speciell höjd som inte är standard och min alliansring behöver därför specialtillverkad, den också. Juveleraren där jag ska låta tillverka ringen är samma som tillverkade min förlovningsring men de har knappt några alliansringar på lager.
Det finns ju olika infattning på diamanterna och jag vill gärna SE några exempel för att lättare kunna välja.
Jag kan inte ens bestämma mig för om jag vill ha två smala ringar med 0,01 ct's diamanter eller om jag kör på en ring med 0.02'or i. Jag har korta fingrar så det måste vara en smal ring/ringar.
Frågan är nu om någon vet en butik i Göteborg som har ett brett sortiment (med tillhörande kunnig personal) på alliansringar. Bäst är såklart dem som har ÄKTA ringar hemma så man kan få en uppfattning om glitter-potentialen. Eller om någon kan tipsa om en bra hemsida (svensk eller utländsk spelar ingen roll) där man tydligt kan se skillnaden mellan olika infattningar.