• prettybeatup

Billiga dekorationstips

Just nu kan man gå in på Panduros hemsida, som har upp till 70% rea, har köpt på mig billiga spetsband och papperstejp som jag ska dekorera gamla glasburkar (som jag sparat en massa av) och ha som värmeljushållare/blomvaser. Även köpt en del silkespapper (till pompoms) och lite scrapbooking-grejer till inbjudningskorten :)

Kan även tipsa om en grym sida som heter Etsy.com (där kan man hitta grymt fina saker, till ganska billig peng). 

• prettybeatup
    Virvlande skrev 2015-03-11 14:06:44 följande:
    Aaaah! Du var bara tvungen, eller hur? =P Nu har jag spenderat ca 500 kr på panduro.. men en himla massa fint papper, tygband, schabloner och papperstejp kommer snart till butiken nära mig (gratis frakt!)
    Haha, ja det gäller ju att passa på ;) Roligt att ha något att pyssla med, och ännu bättre när det är lite billigare OCH gratis frakt ;)
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 14:22:56 följande:
    måste fråga, va f.n har ni pom poms till?? Har aldrig förstått meningen med dem, så förklara gärna för en oinsatt
    Jag tycker att det är en jättefin inredningsdetalj att ha en massa pom poms i olika färger och storlekar hängandes i taket.. :)

Men lite krångligt att få dem att sitta kvar i taket, så tips mottages gärna hur ni får upp dem utan att de ramlar ner. Jag brukade tejpa mina, men oftast så höll de sig bara uppe i några timmar. Hur gör ni för att ha fast era pompoms i taket?
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 14:32:31 följande:
    I still dont see it...

Rent spontant så tänker jag häftstift.
    Annars kan man använda dubbelhäftande tejp och sätta en nål igenom papper/tejp som en extra åtgärd. Funkade strålande i julas på glitter
    Nej, smaken är ju som baken.. ;) Vissa gillar t.ex hårdrock, andra inte. Det gäller säkert inredningsdetaljer också :) Lite svårt att förklara i ord varför jag tycker att det är fint, men du kan säkert googla bilder för att få en mer bild på hur det kan tänkas att se ut..

Tack för tipset på häftstift, inte tänkt på det.. Dock lite svårt/jobbigt att pilla bort när man ska städa lokalen sen.. Ska fortsätta klura lite på det.
  • prettybeatup

Nightrod skrev 2015-03-11 14:46:59 följande:
    Menade mer att jag ser inte hur det skall se ut, inte att jag inte gillar det, skall de hänga i snören eller i en av bitarna.. Visualisera saker är lite min grej, men här står det still, borde det inte se ut som trötta bläckfiskar, hmm får nog googla som sagt..

Finns ju push pins häftstift annars ( http://www.dickblick.com/products/moore-push-pins/ ) lätta sätta dit , lätta ta bort och finns att köpa överallt
    Aha, du menade så :) jag är lite trött/trög efter nattjobb ;) Men ja, som du själv listat ut så, så hänger pom poms:en på snören, som fästs fast i taket.. och så kan man få ett helt tak med massa pom poms.. Det kan ge en mysig känsla.

Försöker slänga in en bild som jag tycker fångar en fin känsla..
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 14:50:09 följande:

PS: googla pompoms, aha det är sååååååå du menar, ja ja för förstår jag, inte vad jag kallar för pompomms direkt. För mig var det enbart sådana som cheerleaders har och det skulle ju bara se visset ut
    Men sådana dära fluffiga bollar kallas vist också pompomms och inte fluffiga bollar..

men nu förstår jag, fin kan det bli

Ah du hann googla innan jag hann slänga upp bilden :) och ja, hahah... cheerleaders pompoms skulle nog få det att se lite trist ut ;)
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 15:27:06 följande:

Jorå jag fattade till slut, hade bara låst mig på tanken om cheerleaders pompoms men nu är jag med i leken igen.

Vi kommer troligen ha vita tygstycken hängande i taket mot mitten av rummet, med ljusslingor bakom, med en kugghjulskrona i mitten (om jag får till det)

Åh det låter ju jättefint med vita tygstycken och ljusslingor bakom. Är det typ lakan ni ska ha hängandes då, eller mer tyll-tyg?
Svar på tråden Billiga dekorationstips