• Nightrod

Vi komemr att ha stora vaser/urnor med vass samt att vi kommer odla en jävla massa blommor på landsstället.
    Annars är det grymt bra på tex hötorget i sthlm eller liknande där de säljer färdiga buketter, grymmt fina och billiga

Live free, ride free
  • Nightrod
    tesselessan skrev 2015-03-11 10:42:13 följande:

Angående pompoms

Jag hade först tänkt göra egna pompoms men hittade billiga på aliedpress- fick 100 stycken för 20 dollar (160 kronor) vilket jag tyckte var ett fynd. Är jättenöjda med dem. Insåg när jag började leta att silkespapper kan vara rätt dyrt. 

www.aliexpress.com/item/50pcs-Lot-6-inches-15cm-Tissue-Paper-Pom-P

måste fråga, va f.n har ni pom poms till?? Har aldrig förstått meningen med dem, så förklara gärna för en oinsatt
    Live free, ride free
  • Nightrod
    prettybeatup skrev 2015-03-11 14:28:36 följande:
    Jag tycker att det är en jättefin inredningsdetalj att ha en massa pom poms i olika färger och storlekar hängandes i taket.. :)

Men lite krångligt att få dem att sitta kvar i taket, så tips mottages gärna hur ni får upp dem utan att de ramlar ner. Jag brukade tejpa mina, men oftast så höll de sig bara uppe i några timmar. Hur gör ni för att ha fast era pompoms i taket?
    I still dont see it...

Rent spontant så tänker jag häftstift.
    Annars kan man använda dubbelhäftande tejp och sätta en nål igenom papper/tejp som en extra åtgärd. Funkade strålande i julas på glitter
    Live free, ride free
  • Nightrod
    prettybeatup skrev 2015-03-11 14:40:36 följande:
    Nej, smaken är ju som baken.. ;) Vissa gillar t.ex hårdrock, andra inte. Det gäller säkert inredningsdetaljer också :) Lite svårt att förklara i ord varför jag tycker att det är fint, men du kan säkert googla bilder för att få en mer bild på hur det kan tänkas att se ut..

Tack för tipset på häftstift, inte tänkt på det.. Dock lite svårt/jobbigt att pilla bort när man ska städa lokalen sen.. Ska fortsätta klura lite på det.
    Menade mer att jag ser inte hur det skall se ut, inte att jag inte gillar det, skall de hänga i snören eller i en av bitarna.. Visualisera saker är lite min grej, men här står det still, borde det inte se ut som trötta bläckfiskar, hmm får nog googla som sagt..

Finns ju push pins häftstift annars ( http://www.dickblick.com/products/moore-push-pins/ ) lätta sätta dit , lätta ta bort och finns att köpa överallt
    Live free, ride free
  • Nightrod

PS: googla pompoms, aha det är sååååååå du menar, ja ja för förstår jag, inte vad jag kallar för pompomms direkt. För mig var det enbart sådana som cheerleaders har och det skulle ju bara se visset ut
    Men sådana dära fluffiga bollar kallas vist också pompomms och inte fluffiga bollar..

men nu förstår jag, fin kan det bli

Live free, ride free
  • Nightrod

Jorå jag fattade till slut, hade bara låst mig på tanken om cheerleaders pompoms men nu är jag med i leken igen.

Vi kommer troligen ha vita tygstycken hängande i taket mot mitten av rummet, med ljusslingor bakom, med en kugghjulskrona i mitten (om jag får till det)

Live free, ride free
  • Nightrod

Var och köpte lite saker i helgen.
    Plast/glas blommor som vi skall använda i buketten, syns dåligt på bilden med det är många, sedan småflaskor som vi skall ha på borden mest som prydnader till temat, kanske med en blomma i eller liknande inte riktigt bestämt oss ännu. Sedaqn sex stycken singel ljusstakar, sådana som har diod i sig så hela staken lyser, och två stycken med fem ljus i likadana som lyser.

Allt som allt gick det på 950:- jäääävligt bra pris...

Och till er som skall ha bröllop utomhus. Nedan "lilla" parasoll kostade NY 2500, demo exet ville de ha 1300 för,,,, tips bara

Live free, ride free
  • Nightrod
    prettybeatup skrev 2015-03-16 10:49:52 följande:
    Åh det låter ju jättefint med vita tygstycken och ljusslingor bakom. Är det typ lakan ni ska ha hängandes då, eller mer tyll-tyg?

Tack

Ingen aning ännu, vi skall köpa något tunt tyg, det beror helt på vad vi hittar, inte tyll i alla fall som vi tänker i dagsläget

Live free, ride free
  • Nightrod
    CamillaForsgren skrev 2015-03-16 11:05:44 följande:
    På tal om tyg, finns superbilligt organzaliknande tyg på ikea. 19 kr metern kostar det (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60260330/). Vi kommer köpa sånt och jag tror det blir supersnyggt med ljusslingor som lyser igenom det.

Ooo det skall kollas upp i helgen när vi ändå skall smyga förbi IKEA och kika

Live free, ride free
Svar på tråden Billiga dekorationstips