• Virvlande

Billiga dekorationstips

Är rätt ny här, så ursäkta om det redan finns en tråd för detta.
    Tänkte att vi kunde tipsa varandra om billiga sätt att dekorera festlokaler eller vigselplatser.
    Jag kan tipsa om att gå och rota bland tygbutikernas stuvbitar. Köpte en stor bit grovt linnetyg (färg ungefär som juteväv) idag för ynka 35 kr. Det ska rivas i remsor och användas till att linda in burkar och vaser för blomsterarrangemang.

Som bordsplaceringskort tänkte jag använda dessa från ikea: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90248049/
    Kanske knyter dem runt vinglasen eller så. =)

• Svar på tråden Billiga dekorationstips
  • prettybeatup

Nightrod skrev 2015-03-11 14:46:59 följande:
    Menade mer att jag ser inte hur det skall se ut, inte att jag inte gillar det, skall de hänga i snören eller i en av bitarna.. Visualisera saker är lite min grej, men här står det still, borde det inte se ut som trötta bläckfiskar, hmm får nog googla som sagt..

Finns ju push pins häftstift annars ( http://www.dickblick.com/products/moore-push-pins/ ) lätta sätta dit , lätta ta bort och finns att köpa överallt
    Aha, du menade så :) jag är lite trött/trög efter nattjobb ;) Men ja, som du själv listat ut så, så hänger pom poms:en på snören, som fästs fast i taket.. och så kan man få ett helt tak med massa pom poms.. Det kan ge en mysig känsla.

Försöker slänga in en bild som jag tycker fångar en fin känsla..
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 14:50:09 följande:

PS: googla pompoms, aha det är sååååååå du menar, ja ja för förstår jag, inte vad jag kallar för pompomms direkt. För mig var det enbart sådana som cheerleaders har och det skulle ju bara se visset ut
    Men sådana dära fluffiga bollar kallas vist också pompomms och inte fluffiga bollar..

men nu förstår jag, fin kan det bli

Ah du hann googla innan jag hann slänga upp bilden :) och ja, hahah... cheerleaders pompoms skulle nog få det att se lite trist ut ;)
  • Nightrod

Jorå jag fattade till slut, hade bara låst mig på tanken om cheerleaders pompoms men nu är jag med i leken igen.

Vi kommer troligen ha vita tygstycken hängande i taket mot mitten av rummet, med ljusslingor bakom, med en kugghjulskrona i mitten (om jag får till det)

Live free, ride free
  • tesselessan

Vi ska även ha ett fotobås med massa roliga "props" som gästerna kan ta kort med och hade tänkt ordna med nån liknadne sån här bakom- görs av julgransbelysning och något tunt tyg. 

och propsen har vi köpt men går även att göra självaPhoto-Booth Backdrop

• Virvlande
    tesselessan skrev 2015-03-11 17:11:30 följande:

Vi ska även ha ett fotobås med massa roliga "props" som gästerna kan ta kort med och hade tänkt ordna med nån liknadne sån här bakom- görs av julgransbelysning och något tunt tyg. 

och propsen har vi köpt men går även att göra själva

Jag har också funderat på fotobås, men det kanske bara blir så att jag gör en massa props och ställer ut lite varstans så att folk kan ta egna bilder med dem. =P
  • Virvlande

Har börjat öva på att göra rosor av kaffefilter till bröllopet. Antagligen kommer de vara på borden, men funderar på att göra något liknande till brudbuketten också. =)

• roseochjim

Här blir det också kaffefilter-rosor, både bukett och dekor, blir även i silkespapper.

Kan föreslå att gå in på pinterest com och leta idéer. Jag har även vikt rosor i vanligt färgat a4-papper

• Nightrod

Var och köpte lite saker i helgen.
    Plast/glas blommor som vi skall använda i buketten, syns dåligt på bilden med det är många, sedan småflaskor som vi skall ha på borden mest som prydnader till temat, kanske med en blomma i eller liknande inte riktigt bestämt oss ännu. Sedaqn sex stycken singel ljusstakar, sådana som har diod i sig så hela staken lyser, och två stycken med fem ljus i likadana som lyser.

Allt som allt gick det på 950:- jäääävligt bra pris...

Och till er som skall ha bröllop utomhus. Nedan "lilla" parasoll kostade NY 2500, demo exet ville de ha 1300 för,,,, tips bara

Live free, ride free
  • prettybeatup
    Nightrod skrev 2015-03-11 15:27:06 följande:

Jorå jag fattade till slut, hade bara låst mig på tanken om cheerleaders pompoms men nu är jag med i leken igen.

Vi kommer troligen ha vita tygstycken hängande i taket mot mitten av rummet, med ljusslingor bakom, med en kugghjulskrona i mitten (om jag får till det)

Åh det låter ju jättefint med vita tygstycken och ljusslingor bakom. Är det typ lakan ni ska ha hängandes då, eller mer tyll-tyg?
  • Nightrod
    prettybeatup skrev 2015-03-16 10:49:52 följande:
    Åh det låter ju jättefint med vita tygstycken och ljusslingor bakom. Är det typ lakan ni ska ha hängandes då, eller mer tyll-tyg?

Tack

Ingen aning ännu, vi skall köpa något tunt tyg, det beror helt på vad vi hittar, inte tyll i alla fall som vi tänker i dagsläget

Live free, ride free
Svar på tråden Billiga dekorationstips