Ca pris på att låta tillverka sin drömring?
Någon här som har ett hum om vad priserna landar på om man låter designa sin egna ring?
Jag har inte varit till någon guldsmed för att höra mig för än, då det inte riktigt är aktuellt än på ett tag .... ;)
Hur stora är prisskillnaderna om man funderar på en "enkel" platina-skena, med en sten, antingen radiant eller emerald cut, i god kvalitet, framför allt väldigt vit i färgen och vill ju gärna ha så få inneslutningar som möjligt, men beroende på priset kanske man inte kan förvänta sig att kunna köpa en helt "ren". Men ge gärna pris på det också! :)
Är iaf, i dagsläget, intresserad av en sten i någon av ovanstående modeller i ca 2-3,5 carat. (Har fettisfingar)
Det brukar ju alltid vara företag som är snabba på att svara på sådana här frågor, de är de varmt välkomna att göra! Och vem som helst annan också självklart! Glad om någon har en aning, även om det självklart är omöjligt att säga då man inte vet alla exakta detaljer, och inte heller vad arbetet kostar, jada jada, förväntar mig inte att få ett exakt svar, men någon spekulation på ett ungefärligt pris kanske :)
Tänker att det vore kul att överväga att designa själv, för att göra det extra personligt!