Ca pris på att låta tillverka sin drömring?
Nu vet jag inte om det är svar på din fråga direkt, men jag kan berätta vad jag betalar för min helt custom made-ring!
När jag först hörde av mig till guldsmeden jag valde, så berättade jag lite kort vad jag ville ha, och då också vilken budget vi hade. Sen gjorde hon helt enkelt skisser på ringar som låg inom den ramen. De första skisserna var inte vad jag ville ha, men efter lite bollande och fler designer (jag tror att hon totalt tagit fram 11 designer åt mig) så blev det preciiiiis vad jag ville ha. Från början utgick hon från några av hennes tidigare ringar som jag gillade (jag valde henne för hennes tidigare designer, ville ju ändå ha hennes design, eftersom det är hon som gör den. Valde henne också för att hon är så himla duktig på att arbeta med titan, mycket finare titanringar än jag sett någon annan göra.) och en vintagering som jag blev helt kär i. Slutresultatet är helt klart en variant som både vävt in alla mina önskemål, och hennes stil, och inspirationsringen. Allt inom min budget, och jag kunde inte vara mer nöjd.
För detta, förarbetet med designerna, och sen själva jobbet hos henne, plus materialet, betalar vi 1100?, för två ringar. Där min klart står för merparten både i arbetskraft och materialkostnad. Sambons ring blir en helt enkelt titanring, medan min också blir en titanring men med detaljer i metallen, och med en större rosa saffir och 5 mindre diamanter.
Jag tror inte att priset skiljer mycket alls mot om jag hade valt en av hennes färdiga ringar med motsvarande material och så. Jag har inte alls fått känslan av att hon tar betalt för själva designarbetet, trots att hon gjort det grundligt och väldigt bra. Jag är verkligen stört nöjd (trots att jag inte sett den faktiska ringen än), och väldigt glad att jag inte valde en ring som vem som helst kan köpa att ha på fingret. Det känns superskoj att ha en helt unik ring!