Maktkamp
Jag förlovade mig i slutet av sommaren 2014 men en kille som jag verkligen älskar. Vi flyttade ihop ungefär samtidigt.
Nu tycker jag mest att vi bråkar om småsaker. Det är oerhört tröttsamt och tar mycket energi. Detta känns egentligen som ett litet problem. Jag vet att det kan vara så ibland och att det är viktigt att ge varandra utrymme.
Jag känner också att jag börjar störa mig på hans familj mer och mer. T.ex vi lyckades strula till det med en tvättid vilket slutade med att vi fick tvätta hos hans föräldrar. Jag är en oerhört självständig person och jag såg det hela som ett stort nederlag, det är helt och hållet mitt problem.
Ofta känner jag mig ensam, jag lägger väldigt mycket tid på mina studier (jag har lyckats komma in på en masterutbildning med ett väldigt begränsat antal platser). Jag orkar sällan prata om mina studier, inte ens när det kan vara aktuellt med saker som händer i världen osv. Jag förväntar mig inte att folk ska förstå vad jag håller på med heller och jag känner mig dum som klagar. I hans familj har vissa kvinnor studerat men då inte för att det ska leda till ett jobb utan för att helt enkelt ha något att göra, meningen är att de ska träffa någon. Finns nutida exempel på detta.
Jag känner inte att jag får respekt för det jag gör, vakren från min kille eller hans familj. Min pappa stöttar mig och tycker att jag ska inrikta mig mer mot vad han håller på med, vilket vore kul. Jag får ofta höra att det blir nog bra när hans företag får upp fart, då kan vi skaffa barn och jag behöver inte jobba. Han vet att jag inte vill ha barn, men det är förstås inget man kan säga till hans familj, det är dessutom ett familjeföretag.
Tidigare innan vi träffades har jag rest mycket och träffat människor som jag känner är stimulerande, ibland är det svårt för mig att hitta. Jag är ganska introvert och "tänker för mycket".
Min fästman är snäll, men han skulle aldrig förstå mig om jag sa något om detta. Han säger ibland att jag är mycket smartare än honom och han är tacksam för den hjälp han får med firman. Jag tycker att det är kul att hjälpa honom och jag vill att det ska gå bra.
Mina mål i livet är höga, jag ser absolut inte ner på folk som har andra mål med sina liv. Jag har nu studerat på universitet i nästan 5 år och har studieskulder därefter, att inte ha en karriär inom mitt område vore hemskt.
Jag hoppas att ingen tar illa upp om detta för det är absolut inte min mening. Mest behövde jag ventilera lite. Jag har inga kompisar som jag skulle prata med såna saker om...