Inlägg från: Anonym (Hipp hipp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hipp hipp)

Har inte råd att delta på möhippan - fixa egen?

Jag kan bara hålla med om att det är dålig stil, särskilt när det är brudens egen syster som de utestänger genom att inte hålla sig till överenskommen budget!

Jag har varit med om en liknande situation där en möhippeplanering spårade ur pga flera starka viljor och pengafrågor, och där det ett tag var på väg att bli två möhippor (och jag hamnde i ett läge där båda sidor försökte rekrytera mig till "sin" hippa, det var skitjobbigt). Det löste sig till slut tack vare att folk inte var fullt så tjurskalliga som TS medtärnor verkar vara. De som ville ha en dyrare grej gjorde den själva som en liten bonus utan att den inkräktade på den gemensamma hippan, som i slutänden blev jättebra.

Det enda förslag jag har är att säga tydligt till de andra att du faktiskt vill genomföra en hippa som är mer än en middag på restaurang (när bruden just kommit hem från en resa och säkert är trött) men inte kostar mer än 1500:-, och fråga vilka som är med på att göra nåt sånt. Det måste ju vara rätt många som inte kan följa med? Om ingen vill/törs haka på kanske du får göra som du tänker och ha en systergrej för bara er två.

Om jag hade varit bruden hade jag blivit jätteledsen över att förstå hur det hade gått till.

Svar på tråden Har inte råd att delta på möhippan - fixa egen?