Erfarenheter av Safira?
Jag och sambon hade bestämt oss för att köpa vigselringar från en lokal guldsmed, och eftersom han skulle lämna in sin förlovningsring att bli en del av vigselringen ville han ha en enkel ring i silver för att inte glömma bort att han var förlovad. Hur som helst hittade vi det på Safira och tänkte beställa, men tittade lite snabbt på vitguldsringar bara för att jämföra priser.
Det skiljer ungefär 6-7 000 mellan ringen hos guldsmeden och en i stort sett identisk hos Safira. Så vi är frestade att beställa hans och köpa min hos guldsmeden eftersom jag hade lite mer specifika önskemål.
Hur funkar det med returer hos Safira? Jag läste i deras köpvillkor att alla förlovningsringar specialgörs för varje beställning, vilket måste vara rent bullshit eftersom de har en dags leveranstid. Men i och med att de kan hävda att den är specialgjord behöver de inte ta emot den ifall vi vill returnera om den skulle vara fel storlek eller så.
Stämmer mina farhågor? Ifall vi graverar ringen är det klart att det inte går skicka den i retur, men om vi beställer utan gravyr måste man väl kunna få ångerrätt om den är fel storlek?