Ojojoj, tur jag inte har vänner som dig Nightrod :D
Min sambos släkt är köttätare och jag har alltid frågat om jag ska ta med egen mat på fester och födelsedagar. Ibland har de sagt "ta med någon vegokött men vi har potatisgratäng åt dig" men oftast fixar det supergod mat. De uppskattar jag SJUKT mycket men jag tar det inte för givet.
Var på ett bröllop i helgen som inte kunde fixa veganmat, vi tog med egen- men de gav oss en heads up. Inga konstigheter med det!
Och jag skulle inte DÖ av att äta kött men må sjukt kasst både fysiskt och psykiskt (kroppen ändras av att äta vego, man kan inte smälta mat som under tiden man äter kött, lärde jag mig den hård vägen när jag gick från vego till köttätare utan att vänja kroppen. DEN magknipen) Plus att det på rikigt lika vidrigt för mig som att äta en katt eller en hund som levt i en familj:
Tror ingen köttis känner den avskyn över att äta grönt en dag. Men men ditt bröllop, dina gäster, ditt val.
Tycker bara synd om de vegos som känner dig och ska närvara om du på riktigt inte tänker ge dem vegetarisk mat.