AVC skrev 2015-04-17 23:07:36 följande:
hej! förutom vad som sagts ovan kan jag lägga till att kostnad för betalningen beror på vilken bank du har. Dvs, det kan skilja sig mellan olika banker. Detsamma gäller valutakursen. Om du har olika banker kan det löna sig att se vilken som är billigast.
Jag ska snart köpa sten från USA också. Skulle gärna höra mer om dina erfarenheter och var du tänker köpa från om du har lust att dela med dig! :)
Lycka till!
usa är verkligen bäst att köpa från. Dels är det ju betydligt kunningare än de som säljer diamanter i sverige, typ aset idealscope vinklar osv....här har iof vanbruun hjälpt mig så gott de kan, men priserna går inte att jämföra, så tom med moms o avgifter böir det billigare :)
Jag hr tittat på whiteflash, gog,james allen, blue nile, o en hel del till men de jag nämnde är de jag fastnat mest för.
Absolut äääällllskar august vintge round cut på gog....och cushion också, alltså wow vilka stenar! Men samtidigt vill jag ha en klassisk briljant.
Har fått ner mitt val till 4 diamanter.
Den första är en august vintage 0.53ct, j färg från gog.
En hearts and arrows på 0.55 I färg vs1
En 0.6 I färg vs2
Och en G färg, vs2 0.56 ct
Var inne på brian gavin också såklart, men fick aldrig något svar på mina mail såjag släpper det.
Väntar på aset och idealscope på alla utom august vintage stenen och därefter ska jag beställa
Vad tänker du köpa? :)